/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nye vinduer.. suk..
Fra : Tomtop
Vist : 1822 gange
49 point
Dato : 15-05-08 18:54

Hey nogen der har et godt bud på kvalitetsvinduer? Problemet er at jeg sgutte kan se forskellen på vinduerne fra bedst og billigst og så for eksempel Rationel, udover prisen altså..

Jeg vil ikke tørres og overbetale for et navn men det skal bare holde og være et valg jeg er glad ved i mange år.??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 19:15

Rødbo laver trævinduer på dine mål og det koster ikke ekstra.
Men du skal købe vinduerne hos en forhandler.
Jeg har fornyet vinduer og yderdøre fra Rødbo ...................mal dem ikke selv, for de gør det meget bedre.
Du kan også ringe og tale med dem.

http://www.rodbo.dk/

Til vinduesmålet skal du selv lægge til så der er plads til fuge hele vejen rundt.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-05-08 19:26

Jeg har fået fra dem her til en god pris, også gennem forhandler.
http://gunsti.dk/

Jeg valgte umalet men det har jeg fortrudt.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-05-08 19:36

UD-vinduer (ud-vinduer.dk) er mit valg. Det er kvalitet til en rimelig pris. Ikke de dyreste og ikke de billigste, men rigtig gode.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-08 19:39

Og så lige...........................................hold dig fra VELFAC eller lev med skimmelsvamp.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-05-08 21:25

Der findes stadigvæk tømrere der selv laver dem hjemme på eget værksted af kærnetræ.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 15-05-08 22:23

Jeg følger med på sidelinien, og er spændt på om der er nogen der har erfaringer med vinduer fra Bedst og Billigst.
De har været blokaderamt, men jeg ved ikke om de er det endnu.
Firmaer der ikke har deres overenskomster på plads er tit lidt uldne i kandten.

Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-08 22:28

Her er der et godt link http://jvk.dk/

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-05-08 22:30
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 15-05-08 23:04

Det kan ikke betale sig økonomisk at få dem lavet af en tømrer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 03:07

Jeg vil så anbefale dem som jeg er med til at fremstille: http://www.idealcombi.dk/ vælg træ/aluminium så kan du nøjes med at vaske vinduerne udvendig resten af din levetid, prislisten er suspenderet men du får naturligvis en aktuel pris når du kontakter en forhandler, der er også en i dit område: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=4 alle vinduer og døre fremstilles efter kundens mål, lad forhandleren tage målene, så er vi fri for at lave dem om på grund af fejl mål, der er krav om kerne træ i alle trævinduer og rammer i træ/aluminium, trædelen af karmen i træ/aluminium kommer aldrig i nærheden af vind og vejr og har ikke samme krav, med træ/aluminium kan du vælge forskellig farve ud- og indvendig uden merpris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 03:11

"Desværre" er vores vinduer og døre så efterspurgte at du skal afgive ordre i løbet af kort tid, hvis du vil have dem leveret her til sommer, de er absolut ikke billige, så hvis prisen er afgørende så bliver det sikkert ikke Ideal vinduer du køber

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 03:15

Lige lidt om kravene i forarbejdningen: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=35

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-05-08 08:50

Reklame

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-08 12:41

Selvfølgelig Sunowich men jeg får ikke procenter af salget

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-05-08 12:58

Hej med dig.
Vi har lige for 2 md. siden købt 11 nye vinduer hos www.net2vinduer.dk .
Vi er meget glade for dem og de laver på specialmål uden det koster ekstra
De laver både træ og plastik . Gå ind på deres hjemmeside og regn selv ud hvor meget det koster det er nemt og overskueligt. Bare du har målene !! Leveringstiden for os var 4 uger

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 16-05-08 22:05

Vinduer er vel et spørgsmål om flere ting

Matrialer: plast, træ, alu eller en kombination af ovenstående.
Energi: enkelt glads, termo, super ultra ++ lavenergi, eller koplede rammer
Design: hvordan er de oprindelige vinduer i huset, hvor gammelt er huset
Pris: hvad er man villig til at betale

Alså det der er et godt vindue til et hus, kan jo være et temeligt elendigt valg til andre huse...

Vi har valgt velfac til vores hus ud fra primært overvejelser om design, men ved også godt at vi har betalt en god overpris for vores vinduer i forhold til andre leverandører, men det andet var vigtigst. Vi har nu haft vinduerne i huset i ca. 1½ år og der er ingen problemer(det eneste kan være dug på ydersiden af vinduet en gang i mellem, men det er sku nok ikke kun velfac der er på den måde...)

Kommentar
Fra : Tomtop

Dato : 17-05-08 07:14

Hey.. tak for en masse kommentarer..

nu arbejder jeg mig igennem links'ene.. Jeg har en kollega hvis mand er håndværker. Han påstår at specielt jysk vindues kompani, jna, bedst og billigst er noget man skal holde sig langt væk fra. Jeg synes bare det lyder utroligt at det skulle være så dårligt, så burde det jo knapt være 'tilladt' at sælge det .. men han er vist også lidt hård Rationel kalder han girafvinduer pga mange knaster og plastic siger han er rigtigt godt.. hvis man skal bygge en svinestald.. hihi..

o.v.n. hmm.. jeg har kigget, det ser fint ud, men irriterende man ikke kan se prisen. Der er dæleme mange forhandlere i mit område. Er de alle lige dygtige? lægger de oveni prisen nu hvor jeg ikke kan se den?

Rødbo og UD og storke, ser nu også fint ud.

Jeg tror træ/alu eller rent træ vil passe mit gamle hus bedst.

Kommentar
Fra : Tomtop

Dato : 17-05-08 07:17

Gisp.. var inde på jvk.dk..

koster det virkelig 40-50% ekstra generelt på markedet for træ/alu...?!?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-08 07:34

Det koster ekstra med aluminium uden på træet, men ikke 40-50% nærmere 10-20%, jeg tror det kan være en udmærket løsning til dit gamle hus, vi har faktisk en træ/alu løsning, som er godkendt til gamle fredede huse, og aluminium er 100% vedligeholdelsesfri, det er plastik ikke, plastik vinduer hører ikke hjemme i gamle huse, hvis de overhovedet hører hjemme nogen stede.
Jeg kender kun nogle få af vores forhandlerne, der er mange og de fleste er håndværkere (tømmere) som er dygtige til deres fag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-08 07:38

Billege vinduer kan godt vise sig at være den dyreste løsning, min søster og svoger ville ikke vente og købte billige vinduer for 10-12 år siden, de er rådnet op nu og skal skiftes, gæt hvilke vinduer der kommer i deres nye hus nu

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 18-05-08 21:52

Du skriver at du har et gammelt hus, men ikke hvilken type. Er der f.eks tale om et gammelt stråtækt bondehus kan et par moderne aluvinduer efter min mening ganske enkelt være den største øjenbæ man kan forstille sig, hvorimod de måske kan tage sig godt ud på f.eks. en vandskuret muremestervilla, det er vel smag og behag.

Mange har imidlertid svært ved at finde vinduer der passer til rigtig gamle huse, og jeg vil derfor gerne slå et slag for denne producent http://www.boejsoe.dk/ der laver gammeldags koblede vinduer med kitfals osv. i moderne kvalitet, men i gammelt design.

Jeg kan ikke udtale mig om deres holdbarhed, men designmæssigt er det noget af det flotteste jeg har set til rigtig gamle huse idet de holder husets stil.

Jeg vil iøvrigt forslå dig at tage på byggecentrums udstilling i ballerup eller middelfart, da der her er flere producenter der udstiller samme sted, så man kan se vinduerne ved siden af hinanden.

http://www.byggecentrum.dk/

Kommentar
Fra : myg

Dato : 18-05-08 22:09

Mine UD vinduer har en stærk og god maling på træ og med alu bundlister lakeret i samme farve. Glasset er isat med "varme" kanter hvilket giver en bedre isolering og større komfort. Er trinvis ved at udskifte alle vinduer og døre, og vil ikke overveje andet (og jeg får ikke procenter )

Kan absolut anbefales.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 31-05-08 18:28

Vi fik for ca. 4 år siden 2 x 2 pænt store hæve- skydedøre samt en ny bagdør til garagen lavet kun i træ. Alt i specialmål.

Nester kom selv og tog målene (lad endelig være selv, med mindre man har forstand på det).

1 gang grundmaling og 2 gange maling efter eget farvevalg og fabrikat, vi fik hvid indvendigt og Gori 88 - nød - udvendigt.
På den valgte dato kom 2 mand og deres afslutninger var meget flottere end før udskiftningen.

Pris i alt kr. 40.000,-

http://www.vjb.dk/vinduer.htm