/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Adressændring udlejning
Fra : Mimoser
Vist : 396 gange
20 point
Dato : 12-05-08 21:55

Hej

Jeg vil gerne leje min andels lejlighed ud, men er i tvivl om jeg skal flytte min folkeregisteradresse til de steder hvor jeg tager hen, hvis jeg vælger at rejse rundt eller om det er nok med en c/o adresse

Men jeg har en anden mulighed, og det er at leje et hus, og leje min lejlighed ud.........

Og er også her i tvivl om hvis jeg lejer et hus et andet sted i f.eks Danmark om jeg skal flytte min folkeregister adresse, imens jeg lejer min lejkighed ud

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-05-08 22:02
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-08 23:48

Gå ned på dit lokale folkeregister og spørg, så er du helt sikker på at du ikke havner i en situation hvor du får bøde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-08 08:15

Citat
Jeg vil gerne leje min andels lejlighed ud, men er i tvivl om jeg skal flytte min folkeregisteradresse til de steder hvor jeg tager hen

Det kan ikke besvares uden at kende en hel del mere til "årsagen"

Citat
Og er også her i tvivl om hvis jeg lejer et hus et andet sted i f.eks Danmark om jeg skal flytte min folkeregister adresse, imens jeg lejer min lejkighed ud

Det kan dette til gengæld - JA det skal du

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-05-08 10:57

Ja, folkeregisteradressen skal jo bruges til to ting - At det offentlige kan få fat i dig hvadenten det er for at sigte dig for mord eller udbetale overskyden skat og for at kunne placere dig fx m.h.t. kommuneskat.

Jeg fandt en landsskatteafgørelse der sagde "Den sædvanlige bopæl anses for at være hos klagerens datter, hvor antallet af overnatninger anses for at overstige antallet af overnatninger på vandrerhjemmet." (manden havde folkeregisteradresse på vandrehjemmet), så brug den adresse hvor du vil overnatte mest set over fx en en 6-12 måneders periode.

Jeg tror ikke det er så afgørende hvis der ikke er nogen myndighed der kan komme og beskylde dig for at gøre det for egen vindings skyld, men sørg for at du får den post der sendes til din folkeregisteradresse.

Enig - vil du være helt sikker, så spørg folkeregistret (kommunen)