/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Problemer med Web It!
Fra : Klojs
Vist : 637 gange
100 point
Dato : 12-05-08 16:22

Jeg har i over et år nu brugt Web It! til at danne html filer til billeder med. Det er et super pgogram når man har mange billeder på een gang.

Nu har jeg så fået et nyt domæne, men kan ikke bruge webit med billeder i den mappe. Jeg har hjemmesiderne liggende i hver sin mappe på skrivebordet og en genvej af webit i hver sin mappe.

Så skal jeg gøre det at jeg opretter html filen i hjemmesidemappe A og kopierer den over i hjemmesidemappe B (som er den nye)

Men det burde jo ikke være meningen. Fejlmeddelelsen kommer idet jeg i den nye mappe klikke på create html
http://www.klojs.dk/exp/webit.jpg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-08 16:32

den mappe du har skjult er det en lokal mappe på din computer?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-05-08 16:36

Den mappe jeg har skjult ligger på skrivebordet, og er samme navn som hjemmesiden. Jeg har bare ikke lyst til den skal være offentlig kendt

Jeg har dog ikke med det nye domæne købt mere serverplads. Men det ved webit jo ikke.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-05-08 16:38

så egentlig står der Anette_2\Skrivebord\xxxxxxx.dk\knuthenborg\pinsen026.jpg

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-08 22:42

så det der er problemet er at du ikke kan skrive i en mappe på din computer?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-05-08 22:52

Det har jeg faktisk også fundet ud af, men jeg søger jo en mulig løsning til det og evt. årsagen.

Nu kan jeg heller ikke fra den første mappe, men kan ikke helt gennemskue hvorfor

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-05-08 23:07

bare en tanke, slet begge mapper, webit for at lave en ny html fil, når du skal fortælle programmet hvilken mappe du vil danne den i så laver du en nu mappe "igennem" programmet, på den måde kan du du sikre dig at der er de nødvendig rettigheder.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 14-05-08 20:58

Jeg har spurgt deres support, som svarer at jeg skal gemme htm filen i en anden mappe end den billederne ligger. Lidt irriterende, men det virkede. Nu er der så bare opstået andre problemer som jeg ikke er så glad for.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-05-08 21:27

og hvad er det for et problem?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 14-05-08 21:39

Hvis man klikker på det første billede, starter slideshowet. Men på hver side i slideshowet er der 2 billeder.
http://klojs.dk/usa/index1.htm

Før havde jeg kun et, med linkene nedenunder. Ligsom her
http://klojs.dk/paris/6torsdag/stuntshow/0%20(0).html

Det ser meget bedre ud

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 14-05-08 23:03

sikker på du ikke har lavet en fejl indstillingerne inden du genere html filen?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-05-08 16:55

Første gang jeg gjorde det, havde jeg kun rettet det som de bad mig om, altså gemt filerne i en anden mappe end de billeder der skulle bruges.

Derefter har jeg rettet lidt til her og der, for at få det til at se ud som før.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-05-08 19:05

Uden og have programmet installeret, kan jeg ikke lige se hvad der går galt så der kommer to billeder i slideshowet.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 03-08-08 19:47

Må hellere opdatere her.

Jeg fik løst det hele med hjælp fra supporten på webit.

Du er jo den eneste som forsøger at hjælpe her, så du må vel hellere få pointene.

Godkendelse af svar
Fra : Klojs

Dato : 03-08-08 19:49

Tak for forsøget webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-08-08 20:04

Hvad var problemet så?