/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
outlook filer
Fra : Dieter
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 12-05-08 08:38

Mit system er brudt sammen. Jeg kan dog få adgang til filer.
Hvor finder jeg outlook filerne ?
Ligger de ikke et eller andet sted på c-drevet ?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-05-08 08:43

Kan du stadig søge på filer?

I Outlook Express har e-mail-mapper filtypenavnet .dbx (f.eks. "Sendt post.dbx").

Held & lykke

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-05-08 08:44

Her
C:\Documents and Settings\brugernavn\Application Data\Microsoft\Outlook

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 12-05-08 11:50

Du skal først i Kontrolpanel > Udseende og temaer > Mappeinstillinger > Vis

Og sætte mærke ud for "vis skjulte filter og mapper"

før du kan se dem.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-05-08 12:02

Citat
Du skal først i Kontrolpanel > Udseende og temaer > Mappeinstillinger > Vis

Og sætte mærke ud for "vis skjulte filter og mapper"

før du kan se dem.

Du har ret WinXPeter
Men kan også kopi min link ind i stifinder og ændre "brugernavn" til sin logind navn

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 14-05-08 11:36

Først så skal du kunne se alla filer og mapper – og det gøres på følgende måde:

Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien – det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

På denne sti:
C:\Document and settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Her finder du en fil, som hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie som backup.

Når du så har installeret Outlook på f.eks. en anden maskine. Åbn Outlook. Luk programmet igen. Find og slet den Outlook.pst som nu ligger der. Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som lå der.