/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista SP1. 4 GB ram?
Fra : Sygate
Vist : 476 gange
300 point
Dato : 11-05-08 02:58

Hejsa !

Jeg har fået at vide af en ven at man med Service pack 1 til Vista kan bruge 4 gb ram til compueren.
Før var det jo som bekendt kun op til 3,5 gb ram der blev vist og resten blev allokeret til pci kort og andet..

Jeg har lige hentet sp1 til Vista og nu kan jeg faktisk se at min comp har 4 gb ram, når jeg går ind under "Min computer".

Er der noget om snakken eller tager min ven fejl?

Kan det også afhænge af hvilken Vista man bruger?

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 300 point
Dato : 11-05-08 05:46
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-08 05:48
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-08 05:51
Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 11-05-08 05:56

Det er lidt af en fuser...du kan se, der er installeret 4GB ram, men du kan åbenbart ikke bruge mere end 3.2GB ram....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-05-08 18:00

Vista kører perfekt selv om vi har 3 GB ram

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 12-05-08 00:11

Tak for hjælpen..

granner01:

Ja selvfølgelig. Men jeg kører med dual channel i ramene. Det kan man kun udnytte med 2 lige store klodser f.eks 2 x 2048.

Så udover at man kun kan udnytte de 3,2 - 3,5 GB ram, så kan det stadigvæk godt betale sig at købe 4GB ram til. Ellers kan man næsten ligeså godt holde sig til 2 x 1024, fornemmer jeg.

Men det var også kun et spørgsmål om hvorledes Sp1 påvirkede det. Ved godt hvad Vista kræver.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 12-05-08 00:12

Tak for svaret axelbjarne.