/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Senior rabat på forsikringer
Fra : svendgiversen
Vist : 4661 gange
107 point
Dato : 10-05-08 21:07

Efter at jeg er gået på pension, overvejer vi billigere forsikringer.
Eksempelvis kører vi jo ikke så mange kilometer mere i vores bil...

Vi har en samlet forsikring hos Codan med total rabat og bonus for skadefrie år,
men jeg har nu fået et lidt billigere alternativ via Inginørerne.

Skal så betale kontigent, men var alligevel ved at skifte,
indtil min bror fortalte mig, at han lige har skiftet til Codan.

Fordi han der fik senior rabat; det har Codan ikke fortalt mig!

Nu er vore forudsætninger forskellige, han har sommerhus med stråtag,
jeg har udvidet rørskade forsikring i et 40 år gammelt hus...

Første spørgsmål:
Får man senior rabat; på grund af alder, via ældre sagen, eller hvordan?
Er det ikke noget forsikrings selskaber normalt selv gør os opmærksomme på??

De næste spørgsmål:
Man må vel kunne forhandle sig til billigere bilforsikring med færre kilometer?
men vil et nyt forsikringsselskab ikke sikre sig eksempelvis om husets og installationernes tilstand??

Og til sidst:
Hvilket forsikrings selskab kan anbefales for sparsommelige senior parcelhus ejere?
Måske er der specielt gunstige lokale betingelser i et roligt villa kvarter i Sønderjylland??

På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-05-08 21:46

Der er vist ikke noget at hente på kilometertælleren da en bil kan blive totalskadet på de første ti meter af en tur.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 21:52

Da jeg gik på pension, ringede jeg til en lang række forsikrinrer, 10 i alt. Jeg blev meget overrasket over prisforskellen. Jeg gjorde selvfølgeli opmærksom på, at jeg var pensionist og var i gang med at undersøge hvor jeg kunne få det billigste samlede tilbud. med mit behov var Codan dyrest og top Dammark billigst ud af de 10 jeg snakkede med. Seniorrabat har ikke noget med ældresagen at skaffe,Top Danmark her forskellige takster i forhold ti ens kørselsbehov.
Man kan tjene en god dagløn ved telefonen, når man giver sig god tid til at snakke det hele i gennem. De sender nok en mand ud for at se husets vedligeholdelsesstand.
Top Danmark har nogle store rabatter på en selvrisiko på de små skader

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-05-08 21:52

Mon ikke du skulle ringe til Codan og spørge....

Tror ikke nogen her er ansat der......

Du kan ALTID forhandle dig til billigere forsikringer - om du så får det er en anden snak....

Det vil være umuligt at fortælle DIG om den rabat vi andre opnår også er den rabat du vil kunne få...

Så anbefalinger kan IKKE bruges til meget.....

Så fandtes der jo KUN EET forsikringsselskab....

Vi har ALLE forskellige behov og muligheder....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-08 22:05

Citat
Får man senior rabat; på grund af alder, via ældre sagen, eller hvordan?
Er det ikke noget forsikrings selskaber normalt selv gør os opmærksomme på??

Er du ikke gået på førtidspension, så du ikke på nuværende tidspunkt har nået folkepensionsalderen ?

Men jeg synes da, at du skulle kontakte dit forsikringsselskab.

Du kan evt. sammenligne her på denne side

http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx

Citat
De næste spørgsmål:
Man må vel kunne forhandle sig til billigere bilforsikring med færre kilometer?
men vil et nyt forsikringsselskab ikke sikre sig eksempelvis om husets og installationernes tilstand??

1. Hvorfor skulle du dog have en billigere forsikring, fordi du har mistet dit kørselsfradrag?

2. Det tror jeg et nyt forsikringsselskab vil sikre sig.

Citat
Og til sidst:
Hvilket forsikrings selskab kan anbefales for sparsommelige senior parcelhus ejere?
Måske er der specielt gunstige lokale betingelser i et roligt villa kvarter i Sønderjylland??

M.h.t. det rolige villakvarter i Sønderjylland, så kender du vel selv betingelserne. Hvor roligt er der egentligt i det kvarter ? Har du ikke haft indbrud mere end 1 gang?

Undersøg markedet, din bror kan måske hjælpe dig, da han har fået en billigere forsikring.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 22:29

Top- Danmark har noget der hedder top hjælp, det er nogle hundreder biligere end Falck. Prøv at spørge, hvis du alligevel ringer og spørger på forsikringer.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 107 point
Dato : 10-05-08 22:33

Vi har været forsikret i Codan, og var fuldt ud tilfredse.

Vi fik rabat da min mand fyldte 50 år via ældresagen, og også bonuschek ved skadesfri år.

Senere undersøgte vi også priser hos div. selskaber, og har nu Tryg.... hvor vi lige har fået talt prisen ned på bilforsikringen

Tryg er noget billigere, og har en lige så god og hurtig service som Codan

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-05-08 23:11

Foreløbig tak...

>Kontakt Codan
Det vil jeg naturligvis gøre, søger lige argumenter/alternativer

>Undersøge markedet
Det er jo det jeg er begyndt på.

Risikoen for biluheld falder vel med antal kørte kilometer?

Stor spredning i opfattelserne, men det ser ud til at der er penge at spare...

Jeg er ikke førtids pensionist, men rigtig folkepensionist, fyldt 65 år.
Det ved Codan jo, og har de en senior rabat er jeg sur over de ikke har oplyst mig om den, Svend

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-05-08 23:38

Citat
Risikoen for biluheld falder vel med antal kørte kilometer?

Det kommer meget an på, hvem det er, der sidder bag rattet.

Men indtast dine behov her http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/default.aspx

Hvis du vil fortsætte med Codan, så ring til dem. Du kan vel forhandle dig til en pris.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-08 00:00

Vi kunne ikke forhandle med Codan, de holdt stædigt fast ved at det ikke kunne gøres billigere, når vi fik vores årlige bonus og rabatten gennem ældresagen, men måske vi ikke har været dygtige nok.

Tryk derimod har vi lige forhandlet med, der fik vi et nedslag på 500 kr på bilforsikringen. Vores agument var bl.a at når bilen faldt i pris pga ælde, så måtte prisen også falde. Jeg kan ikke huske hvor meget Tryk er billigere, men det var da så meget at det kunne betale sig at skifte forsikringsselskab.

Vi har haft Codan i mange år, og været yderst tilfredse, men må sige at vi også kun kan sige godt om Tryk, selv om vi har haft flere uforskyldte skader på campingvogn og et tag, har de altid været yderst samarbejdsvillige og flinke

Kommentar
Fra : Eschen

Dato : 11-05-08 07:07

Hej! har GF.og det er OK. prøv også at se på dem og husk at spør om alt -pris m/m

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 11-05-08 13:55

"Nykredit tilbyder blandt andet 10% i samlerabat og 15% i seniorrabat på en række forsikringsprodukter."

Desuden nul-kørekort-klip-rabat på bilforsikring m.v. Derudover en arh-prøv-om-ikke-det-kan-gøres-billigere-rabat.

Intet af det kom af sig selv og før det faldt på plads var vi udstyret med 5 p0licer bare på bilen (kun den sidste er gældende). Ikke noget let og lykkeligt forløb men pris og dækning endte med at være absolut tilfredsstillende

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 11-05-08 21:38

Hej Svend

Prøv at kontakte Alka, jeg kender flere pensionister, som har sparet penge ved at være forsikret der

Citat
Familieforsikring - Pensionist
En pakkeløsning, der har det meste For efterlønsmodtagere og pensionister over 60 år tilbyder Alka en speciel familieforsikring.

Det er en pakkeløsning, der dækker indbo, rejsegods, ansvar og retshjælp. Som noget helt specielt indeholder forsikringen også dækning, ved tricktyveri, el-skader, småbåde og windsurfere.

Fordelagtig pris Mange års erfaring har lært os at pensionister passer bedre på deres ting end mange andre. Vi har valgt, at det skal komme pensionisterne til gode og derfor har vi lavet en særlig fordelagtig forsikring.

Vi kan tilbyde en særlig billig forsikring, hvori der er en forsikringssum på 566.000 kr. (i 2008). En anden mulighed er vores almindelige Alka Familieforsikring, med sumløs dækning.

Uanset hvilken forsikringssum du vælger har vi gjort det let for dig. Du skal nu kun forholde dig til, om grunddækningens maksimale erstatning på 56.600kr./stk. (i 2008), er tilstrækkelig. Dækningen passer til de flestes behov, men der er naturligvis mulighed for at udvide dækningen - læs mere under Udvidelser.

Udvidelser Grunddækningen kan udvides med:

Rejseforsikring
Højere dækning pr. indbogenstand 56.600 kr./stk. (i 2008)
Højere dækning pr. cykel end 9.600 kr. (i 2008)
Højere dækning af guld, sølv, smykker m.m. end 113.200 kr. (i 2008)
Dækning af pludselige og uventede skader
Dækning af glas og kummer Dækning af dit værktøj (som du anvender i dit erhverv), ved tyveri fra bil
Prisen Prisen hænger naturligvis sammen med den dækning du har valgt, men prisen afhænger også af dig og din bolig. Det sikrer, at du ikke betaler mere for din forsikring end nødvendigt. Du får 10% rabat, hvis du har et LO Plus kort eller er HK'er og har en kollektiv ulykkesforsikring i Alka.

Gældende forsikringsbetingelser: AF-02

Seniorforsikringer
Få gode råd og forsikringer, der passer til dit behov

Relaterede links
Hvad dækker Familieforsikring - Pensionist?
FAQ om Familieforsikring - Pensionist
Gode råd
Læs om Rejseforsikring

http://www.alka.dk/ALKAWeb/Privat/Forsikringer/Beskrivelser/Familieforsikring%20PensionistLO.aspx?nm_ct=15

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-05-08 22:27

Vi har haft vores forsikringer hos Alka, mangen til møjfirma

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 10:49

Nordsted1
Citat
Vi har haft vores forsikringer hos Alka, mangen til møjfirma

Enig!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-05-08 11:15

Angående Codan kender vi en der er ansat der, og efter Pinse får vi en intern analyse...

Jeg troede jo der var uskrevne branche regler, eksempelvis for senior rabatter,
men det lader til at alle skummer hvor de kan, og først giver efter når de presses.

Ud over branche orienterede, som her ingeniørerne, findes der også små lokale orsikringsselskaber,
men man skal jo også være sikker på, at der er midler og vilje til stede, hvis uheldet skulle ske.

Ellers er GF nævnt, en af dem jeg havde i tankerne, og Tryg vist med g,
samt Alka, som jeg nu vil fravælge...

Jeg lader det stå indtil jeg hører fra Codan, Svend

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 14:08

Lige for at vise dig taksten foi den "klasse" Min kone kører i:
ÅRLIGT KILOMETERFORBRUG xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
] DET ÅRLIGE KILOMETERFORBRUG ER OPLYST TIL AT VÆRE 0 - 8.000 KM.
] KILOMETERSTANDEN ER OPLYST TIL 191.623 KM PR. 13. APRIL 2007.
] KILOMETERSTANDEN MÅ IKKE OVERSTIGE 199.623 KM PR. 13. APRIL 2008.

HVIS DER SKER ÆNDRINGER I DET ÅRLIGE KILOMETERFORBRUG, SKAL DER GIVES BESKED OM DETTE TIL TOPDANMARK. FORSIKRINGEN DÆKKER:
ANSVAR   :JA
KASKO   :JA
FØRERULYKKE   :JA
ERSTATNINGSBIL   :JA
GLAS OG TYVERI   :JA SELVRISIKO:
ANSVAR   :3.099 KR.
KASKO   :3.099 KR.
GLAS OG TYVERI   :725 KR.
SKER DER VED SAMME SKADETILFÆLDE BÅDE ANSVARS- OG KASKOSKADE BETALES SELVRISIKOBELØBET KUN EN GANG.

PRISOPLYSNINGER xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ÅRSDAG    1. APRIL BETALES    HELÅRLIG

-VI HAR BEREGNET PRISEN UD FRA:
PRIS: 01.04.2008 FORNYELSE
BILLIGERE ANSVARSFORSIKRING    2.461 KR.
I PRISEN INDGÅR STATSAFGIFT OG MILJØBIDRAG.

FORSIKRINGEN ER TILSLUTTET EN TOPSENIORAFTALE.

BETALINGSOPLYSNINGER
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx PRIS FRA 01.04.2008 TIL 01.04.2009    2.461,00 KR.
HERAF STATSAFGIFT 386,96 KR., MILJØBIDRAG 60,00 KR.
SAMLET PRIS    2.461,00 KR.

OPKRÆVNINGSGEBYR    5,00 KR.

DET ER VIGTIGT, AT DU LØBENDE ER OPMÆRKSOM PÅ, OM DIT FORSIKRINGSBEHOV HAR ÆNDRET SIG. I SÅ FALD ER DET NEMLIG NØDVENDIGT AT ÆNDRE DINE FORSIKRINGER.

DU KAN HURTIGT OG NEMT FÅ ET OVERBLIK OVER DINE PRIVATE FORSIKRINGER OG EVENTUELLE SKADER HOS OS I DIN KUNDEMAPPE, SOM DU FINDER PÅ WWW.TOPDANMARK.DK, ELLER DU KAN KONTAKTE OS PA TELEFON 70 13 13 37.
OVERFØRT TIL NÆSTE SIDE

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-05-08 14:51

svendgiversen

Citat
Jeg er ikke førtids pensionist, men rigtig folkepensionist, fyldt 65 år.

Det må du undskylde, men der står i din profil, at du snart fylder 63 år

Jeg håber, at du får noget positivt ud af, at kontakte Codan.

Og du har ret i, at det staves Tryg Forsikring med "g", det skulle jo gerne være sådan, at kunderne vil føle sig trygge og ikke trykket

Men held og lykke med dine forsikringer, du finder sikkert en løsning.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-05-08 14:11

Det er rigtigt at Codan giver 10 % rabat via ældresagen.

Men de giver også firma rabatter,
og i mit tilfælde overstiger den rabat, jeg stadig får via min gamle ansættelse, ældresagens.
Og man får naturligvis ikke begge rabatter.

Efter at jeg er pensioneret har jeg fået et endnu billigere tilbud via ingeniørerne,
og det er Tryg der står bag det.

Så vi skifter nu til IDA(Tryg)...

Lader det stå lidt endnu. Svend, der også har opdateret brugerprofil

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-05-08 14:21

Du bliver glad for at være forsikret i Tryg.... hvis uheldet skulle være ude, men det bedste er jo da ikke at få brug for dem..

Har lige været i banken med den check vi fik, da vi forhandlende bilforsikringsprisen ned

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-05-08 07:40

Tak for svaret Nordsted1.