/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
min kat er løbet væk
Fra : buska1
Vist : 702 gange
20 point
Dato : 10-05-08 11:12

jeg har en hunkat på 3 år der løb væk onsdag aften. hun er 100 % indekat og det var et uheld at hun smuttede ud gennem et vindu. jeg er bange for at hun ikke fginder hjem da hun jo ikke kender området og hun er bange og ikke ved hvad der er ude i den store verden da hun aldrig har været ude. ;(
hun er ikke øremærket. hun er steriliseret og generelt meget sky overfor alle andre end mig.
er der håb for at hun kommer hjem tror i?

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 10-05-08 11:29

Du må spørge i nabolaget.. Sætte en annonce i lokalavisen.- Sætte opslag op på opslagtavlen i lokale forretninger. Kigge rundt under hække se i haver i nærheden af vinduet den faldt ud af. - Det er ikke let at være alene i den store onde verden.

Kommentar
Fra : buska1

Dato : 10-05-08 11:32

jeg har sat sedler op over alt, ringet til dyrlægen, informerede hele foreningen her jeg bor, sat ting ud hun kender så hun måske kan lugte eller se det, spredt noget af det brugte kattegrus rundt udenfor, så hun kan lufte sig selv.
så er der vel ikke andet at gøre ?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 11:46

Nej; Men jeg tror da også der er håb om at hun finder tilbage.
Held og lykke med det!

Godkendelse af svar
Fra : buska1

Dato : 10-05-08 11:47

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 11:52

Jeg kom i tanker om, du skulle måske ringe til den lokale repræsentant for kattens værn. Jeg har nogle gang fundet en hjemløs kat, så ringer jeg til kattens værn, de har også fundet ejeren et par gange.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-05-08 11:54

Selv tak, god pinse!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-05-08 17:43

Hej
Det er også en god ide at lede efter hende nå der er blevet stille og mørkt. Måske er der en bestemt lyd du ved hun kender du kan bruge. fx raslen med mad pose/dåse og det navn hun er vant til at blive kaldt .
Hun sidder sandsynligvis og gemmer sig et sted i nærheden.