/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Instal.CD til DELL Inspiron 25
Fra : Klumme
Vist : 532 gange
250 point
Dato : 09-05-08 20:56

Hvor får man fat i en installations CD til en DELL Inspiron 2500.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-05-08 21:04

du tager fat i dell. din bærbar har sikkert et service tag. oplys det så kan de sende en vd der passer lige til din computer.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-08 21:33

Nu er det ikke til mig selv, men vedkommende som ønsker den pågældende CD har talt med DELL og de svarer kynisk, at de ikke har de CD'ere mere, da de er mere end 5 år gamle.

Forståeligt nok, men man smider ikke nødvendigvis PC'en ud, når den ellers ikke fejler noget. Driverne ligger så på nettet, men hvordan smider man dem i maskinen, når man har hevet dem over på en USB nøgle???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-05-08 21:42

hvis du kan gå på nettet og du ved hvilke drivere du skal bruge så er det jo bare og hente dem og installere dem.

Men har I prøvet og søge på www.dell.dk på service tag'et?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-05-08 23:38

Citat
Nu er det ikke til mig selv
skrev jeg.

Jeg kan godt gå på nettet, hvilket Kandu jo så fint viser. Meningen med spørgsmålet er at fremskaffe en installations CD til den Dell Inspiron 2500, som jeg omtaler.

Jeg skrev osse:
Citat
Driverne ligger så på nettet, men hvordan smider man dem i maskinen, når man har hevet dem over på en USB nøgle???

De ligger her: http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_CEL_P3CG_2500&os=WW1&osl=da&catid=&impid=

Når de så er lagt ind på en USB nøgle, hvordan får man dem så over på maskinen. Måske et dumt sp., men når man ikke ved hvordan, så må man jo spørge.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 15:41

hvis de ligger på en USB nøgle og maskinen ikke har et USB stik så må du jo brænde dem ned på en disk og installere dem på den måde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 17:33

Webnoob....prøv lige at læse hvad der står

Citat
Når de så er lagt ind på en USB nøgle, hvordan får man dem så over på maskinen. Måske et dumt sp., men når man ikke ved hvordan, så må man jo spørge.

Jeg kan godt se, at det ikke udtrykkeligt er anført, at den bærbare Inspiron 2500 har en USB indgang, men det lå implicit i spørgsmålet.

Hvis du vil hjælpe, så lad være at tage noget for givet. Du skrev her:
Citat
hvis du kan gå på nettet og du ved hvilke drivere du skal bruge så er det jo bare og hente dem og installere dem.

JA jeg kan godt gå på nettet
Ja jeg ved godt hvilke drivere der er tale om
Ja jeg har downloadet dem på en USB nøgle via min stationære PC
Ja Inspiron 2500 har en USB ind/udgang
Så er det jo bare og hente dem og installere dem, skrev du
NEJ det er det ikke webnoob, når man ikke ved hvordan

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 17:35

har den USB så er det jo bare og stikke USB'en ind i computeren og installere dem derfra?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 17:38

ALtså...

Jeg stikker bare USB'en ind i den bærbares USB indgang. Folder mine hænder og ber en lille bøn, og i mellemtiden installerer den selv hele lortet... Er dt rigtig forstået??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 17:39

arg ok, kom nu. hvordan installere man ting på sin computer? prøv lige og tilføj mig din favoritliste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 17:44

Citat
Så er det jo bare og hente dem og installere dem.................... skrev du
NEJ det er det ikke webnoob, når man ikke ved hvordan............skrev jeg

Jeg mente ellers jeg meget tydeligt havde redegjort for hvilken hjælp jeg ønskede. LOOL

Webnoob...Skriv det bare her. Believe it or not. Der kunne jo sidde andre, der ikke turde indrømme hvor IT-blanke de er, og derfor gerne vil høste dine visdomsord.;O

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 17:48

LOL, jeg ville tilbyde dig at jeg komme forbi og hjalp/gjorde for dig.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 17:51

Tak for tilbuddet, men jeg tror jeg nøjes med hjælp via Kandu... Men ellers tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 17:52

I øvrigt har jeg ikke den bærbare her, så den viden du snart tilfører mig, skal jeg mundtligt levere videre....

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 250 point
Dato : 10-05-08 18:03

okay. Når du har sat nøglen i computeren, skal du gå ind på den og dobbelt klikke på de forskellige drivere og så installere de sig selv. Det eneste du skal gøre er bare og klikke videre, næste eller ok hvis du bliver bedt om det. Så må vi bare håbe det er de rigtige drivere du har fundet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 18:12

Tak.... Det var du længe om at hoste op med

Citat
Så må vi bare håbe det er de rigtige drivere du har fundet

De ligger her: http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=dk&l=da&s=gen&ServiceTag=&SystemID=INS_PNT_CEL_P3CG_2500&os=WW1&osl=da&catid=&impid=

Der er brugt det omtalte service tag, så det burde være de rigtige drivere. Man kunne også vælge selv at finde maskinen, og en DELL Inspiron 2500 er vel ikke til at tage fejl af, skulle jeg mene. Driverne hed i hvert tilfæde det samme, uanset hvilken måde jeg valgte at gå ind og finde dem.

Men nu skal du have tak for hjælpen, selv om man ikke kan påstå, at du render med sladder i utide hi hi hi

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 10-05-08 18:13

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-05-08 18:16

Selv tak, håber det lykkes for dig/jer, ellers ved du hvor du kan fange mig.