/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel-medlemskartotek ...
Fra : RHJN
Vist : 3459 gange
200 point
Dato : 09-05-08 13:47

Hej alle!
Jeg har fået en noget vanskelig opgave, som jeg søger lidt hjælp til ... Jeg skal have lavet et "medlems-kartotek".
Systemet skal kunne betjenes af hele personalegruppen der er i huset og skal have følgende muligheder:

1. Man skal kunne indskrive et medlem med dennes navn og telefonnummer. Nedenfor skal man kunne krydse af hvilke personaler der er ansvarlige for den pågældende, samt hvilket team de tilhører

2. Man skal kunne tilføje og slette de personalenavne der er (jvf ovenstående afkrydsning)

3. Personalet skal ved opstart vælge om de vil:
a. oprette et medlem
b. printe en liste over medlemmer der er under een eller flere af personalerne
c. printe en liste over medlemmer der tilhører specielle kategorier

Puha - jeg syn's den er svær .. anyone?
Systemet skal gerne kunne køre via Excel eller noget, da det eneste der er tilgængeligt her i huset er den lille Officepakke ...

Spørg endelig for flere detaljer!!

TAK!

Mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 09-05-08 13:48

Der skal nok komme flere detaljer / tegninger eller noget når jeg har fundet een der kan hjælpe

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-05-08 14:32
Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 14:58

Det vil du ALDRIG kunne lave i Excel uden ALLE har kendskab til hvad de har med at gøre....

Der vil være uanede muligheder for at ødelægge det....

Access vil være en mulighed (måske Works-database)

Så et program der decideret er beregnet til en slags ville være mere brugbart...

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-05-08 15:55

Jeg tror nu nok, at excel kan løse opgaven, men som skrevet rummer det mulighed for, at mindre erfarne brugere "mugser" din liste. Det kan dog afhjælpes ved at gemme en kopi på din egen maskine (går ud fra, at I kører på en server), hver gang der rettes i listen.
Det bedste ville have været acces, men den har I jo ikke i den lille office, så vidt jeg husker.

Opgaverne, du nævner, er intet problem med autofilteret i excel, du skal blot have de oplysninger, der skal sorteres i liggende i f.eks. øverste række.

Hvis der ikke er krav om en bestemt rækkefølge på medlemmerne, så kan man jo nemt tilføje nye medlemmer og redigere i de eksisterende.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 16:33

Selvfølgelig kan det laves i excel....

Men er der bare MERE end EEN bruger holder det ikke i to dage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 19:58

Det bør laves i Access, hvor der også kan laves formularer som "alm. mennesker" kan skrive i.
Ja -det er besværligt, men nemmere når det er lavet. Husk at lave backup af databasen.

Kommentar
Fra : RHJN

Dato : 01-08-08 18:05

men vi har kun excel på maskinerne ...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-08-08 19:21

Så skal du nok lave noget i makro eller måske i visual basic.
Det kræver dog lidt studie.

Annuller spørgsmålet
Fra : RHJN

Dato : 05-08-08 13:36

Jeg har desværre ikke modtaget et konkret svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Undskyld ulejligheden!