/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
drægtigt eller falsk drægtig??
Fra : lilcous
Vist : 879 gange
50 point
Dato : 09-05-08 08:20

hej min amstaff på lidt over 2 år, kom i løbetid den 25 marts og blev parret den 6 april (12 dag), det gik rimeligt stærkt der gik ikke mere end 10 min så gav hun ham lov og vusi så sad de sammen i lidt over 20 minutter, men nu er mit spørgsmål så man kan se forskellen på om hun er falsk drægtig eller drægtig, hendes brystvoter er blevet rimelig store de er nok vokset ca til det dobelte end hvad de var, de eneste sm ikke er hævet er de to øverste ved brystkassen. hun har været falsk drægtig første gang hun var i løbetid hvor hun pev når hun tog noget i munden, sidst hun var i løbetid var der ikke noget, men det er over 1 år disen hun var falsk og kan derfor ikke huske hvordan hun så ud der
mvh lilcous

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 09-05-08 08:27

Den eneste måde du kan være 100% sikker er ved at tage en tur til dyrelægen. Men der er en ret god chance for at hun er gravid. Jeg husker vi skulle hente hanhunden til vores tæve og de nåede faktisk at parre sig i bilen *GG* Skal lige siges at vi taler om en minibus og at jeg naturligvis stoppede under akten

Kommentar
Fra : lilcous

Dato : 09-05-08 08:35

hehe hvor sjovt, det måtte da ha set rimeligt komisk ud....
det var os meningen hun skulle ha været til scanning i sidste uge men desværre fik min anden hund et brud på begge bagben der lige har kostet mig 18000 kr så bliver nødt til at vente til forsikring sender pengene ind til mig, men hvor lang tid gik der før man kunne se det på din tæve? på søndag er det præsis 5 uger siden hun er blevet parret

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-05-08 08:44

Et besøg hos dyrlægen klare den uvished,men som magorossa skriver: Så tillykke.
Det er ikke den tid hundene bruger til selve paringen, der er det afgørende, men om de hænger sammen og i tilstrækkelig lang tid, for det er under denne del af agten, at sæden pumpes op i tæven. Derfor er det også vigtigt, at man lader dem hænge sammen uden at blande sig,ligegyldigt hvor lang tid det tager.
Men hvor gik du ikke til dyrlæge inden parringen? Det burde alle gøre, så var man sikker på om tidspunktet var rigtigt og ægløsningen skeet.
Tænk hvis du skal rejse langt for, at besøge han hunden også ægløsningen ikke er sket.

Kommentar
Fra : lilcous

Dato : 09-05-08 08:57

snakked med dyrelægen inden parring og han sagde at jeg bare skulle holde øje med hendes blod når det begyndte at blive mørke brunt skulle hun næsten være klare og når så det blev lyst skulle hun gerne være klar, men havde hende til hundesvømning igår og ejeren mærked efter, først spurgte hun om hun var falsk, da jeg så sagde at vi havde haft en hund på hende mærked hun efter og mente alså hun var igang med at producere mælk MMMEEEEENNNN nu må vi jo se

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-08 10:19

En ting er sikkert ...du finder ud af det med tiden og hvis du venter koster det ejheller dyr-læge Har selv en Hjorte Dværgpinchertæve med 4 unger og en stolt far der ikke må komme i nærheden

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 09-05-08 11:22

Jeg ville ikke et eneneste øjeblik være i tvivl - Den er drægtig!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-05-08 01:19

Undskyld lilcous, men det er sandelig en noget underlig dyrlæge du bruger. Når der findes en næsten 100% sikker metode til at afgøre om en hunhund har ægløsning eller ej, hvorfor bruger han/hun så ikke den.
Jeg har kendskab til flere tomme paringer, hvor man blot har stolet på, at man var ca. 11 dagen hende fra første blødning.
Hvorimod hver eneste hvor testen er blevet foretaget, har give hvalpe.

Kommentar
Fra : lilcous

Dato : 10-05-08 16:46

ja det er et godt spørgsmål, men det er jo for sent nu men har sagt at hvis ikke hun er blevet drægtig skal hun ha lavet bp til næste løbetid, men tror næsten den er der synes hun er blevet mere tung ned om maven og se på og hendes brystvorter er helt hævet ud til dobelstørrelse de er os blevet mere røde nu....

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-05-08 23:19

Det er er vist sjældent en tæve vil lade hanhunden komme til, hvis ikke hun er klar???? er det ikke?

Kommentar
Fra : granroyal

Dato : 21-06-08 21:38

Såfremt du gerne vil vide mere om hundens løbetid, det bedste tidspunkt at parre på, om tæven er drægtig osv osv. så kan jeg kun tilråde at du låner bogen som Birgitte Schjødt har skrevet: Hvalpe på vej. Du kan sikkert kun få fat på igennem et bibliotek, da bogen ikke lægere trykkes. (måske på vej igen igennem DKK).
Bogen er suværen og fyldt med alle oplysninger du har brug for ved opdræt af hvalpe. Kan kun anbefales. Har selv haft 3 kuld hvalpe.

Kommentar
Fra : Malik

Dato : 22-06-08 20:12

Hej! Ja tillykke med det. Prøv lige at gå ind og læs på Hjemmesiderne:

http://www.khac.dk/default2.asp?active_page_id=107

http://www.netdyredoktor.dk/sw6776.asp af Flemming Samsøe

De giver et ganske godt billede og forklaring på falsk drægtighed.

Fortsat god uge og held og lykke med Jeres hund og de kommende hvalpe. Amstaff er en god hund siger min kammerat også. Prøv lige til sidst at gå ind på denne side:

http://www.kennel-aalokkeskov.dk/2435865

Med venlig hilsen
Bjarne Malik