/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
.sværdragere yngler.
Fra : jonasglud
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 08-05-08 13:08

.hej jeg har lige fået 2 sværdragere en han og en hun , men da jeg fik hunnen var hun rimelig tyk , og når hun spiser lidt mad 'gylper' den lidt op igen lige med det samme , kan det være fordi den er med rogn eller hvad ,
og hvad er kendetegene ved fisk når de er med rogn.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-08 13:20

Sværddragere er ikke med rogn - de føder levende unger når den er godt tyk så varer det ikke længe. De føder med ca en måneds mellemrum.
Du skal helst have nogle planter ellers æder de ungerne de første dage, du kan også tage nogle af ungerne over i et mindre akvarium eller i et stort glas.
Når du mener at den gylper noget af foderet op igen, så tror jeg det er fordi den har fået en stor flage i munden og spytter noget ud igen - den er sikkert ikke syg.

Kommentar
Fra : jonasglud

Dato : 08-05-08 13:25

.jamen hvordan kan man se at den er gravid .

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-05-08 13:32

jo - den er ret tyj så og den er nørk foran gattet (Endetarmsåbningen)