/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Tøjmål fra USA/GB cnt. danske?
Fra : cristian2
Vist : 3903 gange
100 point
Dato : 07-05-08 17:21

Jeg har været inde og søge på eBay efter et jakkesæt. Pludselig kom jeg i tvivl mht. målene. Jeg har et jakkesæt købt i Danmark, hvor der står "50" som mål både i jakke og bukser. Så jeg regnede med at det er det mål jeg skal bruge på eBay. Men nu hører jeg, at amerikanske/engelske mål er forskellige fra danske.
I cowboybukser (Lewis 501) bruger jeg 32-33 i livet og 33-34 i skridtlængde. I et par bukser til fint brug, jeg har, er målet: "DK 50; FR 42; GB 34".

Jeg kiggede så i mine blazere som passer mig fint for at finde ud af mit mål, men bliver ikke klogere: I den ene står der: "D 50; GB R40, F 52". I den anden som passer mig lige så godt: "D 50, GB R34, F 44"

Mine skjorters mål gør bare forvirringen total - den samme størrelse svinger fra "M" til "XL"???'

(Jeg måler 88 cm omkring navlen og 91 cm nede på hoften og er 181 cm høj. Mål for overkroppen aner jeg ikke hvordan jeg skal tage).

Er der nogle der kan hjælpe mig med hvilket mål jeg skal bruge?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-05-08 17:31
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-05-08 17:37
Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-05-08 17:50

Alle gode gange 3 denne her, tror jeg du kan bruge
http://www.onlineconversion.com/clothing_mens.htm

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-08 06:55

Var du tilfreds med svar?

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 08-06-08 18:09

Sorry, det havde jeg overset. Ja, det var jeg, og jeg har benyttet dine henvisninger flere gange!
Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-06-08 18:42

Selv tak - glad for at kunne hjælpe dig