/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Fra Vista til XP
Fra : Disi
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 07-05-08 10:24

Min lokale Pc mand påstår at min Hp som er købt i dec 07 ikke kan laves om til XP ! Kan det have sin rigtighed.
Den hedder Hp Notebook Pavilion Dv9685E0 Serienummer scnf7452v4j

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-05-08 10:52

Du mister din garanti, hvis du ændrer OS i HP`s maskiner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-08 11:32

Det er korrekt hvad din PC mand siger, men der er en anden måde at gøre det på. Lav en ekstra partition og installer XP på den. Og så accepter at der ligger en vista ved siden af. Men så kan du til daglig bruge XP. Og du behøver slet ikke at bruge Vista.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-05-08 12:30

Den en har 2 hardiske så du kan smide XP på den anden...
Jeg har selv en magen til men efter håndden har jeg fået det meste af det irriterende ved Vista...

Hvad er dine grunde til at smide XP på den
vh Ben

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 07-05-08 12:33

Vista er pissende irt
den er langsom til at starte op og hopper hele tiden af nettet
Vi to andre bærbar i huset med XP ingen problemer

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-05-08 12:44

Jeg var er i tvivl om om det er en Hardware fejl det er årsagen til at minc "hopper hele tiden af nettet"
Jeg har samme problem. Jeg har endnu ikke forsøgt med XP.

Men vi kommer formentlig til at mangle en del driver, men det er jo værd at prøve.

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-08 17:01

Hvis Vista skal trådløst på nettet - så kan der vælges at vista husker hvilken router/opsæning der skal bruges næste gang......................så hvis den lige bliver smidt af............hopper den på igen.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 07-05-08 18:29

Desværre kan man ikke opgradere fra Vista til XP endnu....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-08 19:02

Jeg har læst et sted at man kan få/købe en såkaldt nedgradering til Vista - så computeren kan køre XP.
Måske er det kun når Vista er en opgradering.

Det som er vigtigt ved installetion af bl.a. XP - er at have adgang til drivere som passer til computeren når denne kører XP

Ud til HP og undersøge om der findes drivere til netop din model.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=3631267&lc=da&cc=dk&dlc=da&submit.y=4&submit.x=8&lang=da&cc=dk

Det ser da ud til at man kan....................................

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-05-08 21:20

Hvis du har 2 harddiske så skulle problemet kunne løses ved at den harddisk med Vista, den skal pilles fra og så installerer man XP på den anden harddisk. Når man så sætter den anden harddisk til så kan man starte op i XP og gå ind og slette vista.
Men har du 2 harddiske. Det er det nemmeste hvis det er en PC, det kan være bøvlet med en bærbar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-08 21:33

En XP CD kan slette harddisken.
Der findes en CD gparted som kan håntere ændrig / sletning / formatering af harddiske.
Den booter comp op og arbejder direkte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-08 21:37

Og husk som peet49 sagde
--------------------------------------------------------------------------------
Citat
Du mister din garanti, hvis du ændrer OS i HP`s maskiner

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-08 22:25

Jeg blev "trikket" af dit indlæg til at gå mere på opdagelse i afhjælpning af mine problemer med at miste nettet og Bluetooth mus mister forbindelsen.

Jeg opdagede at de fælles anvender "HP Wireless assistant" skønt Wista gerne skulle kunne håndtere dette selv.

Derfor er jeg gået ind i start kinfiguration via
MSCONFIG og fjerne flueben ved "HP Wireless assistant"
Efter jeg har lavet denne ændring er min forblevet på nettet hele dagen og Mus har haft forbindelse hele tiden.

Det kan være du kan prøve om det hjælper hos dig også... Der er ingen garanti indtil vidre men tilsyneladende har det virket helt fantastisk...

Skulle jeg miste forbindelse igen smider jeg et nyt indlæg i denn tråd.

vh Benjamin

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-05-08 22:26

.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-05-08 22:51

Glemte lige at sige at "HP Wireless assistant" forekommer 2 gange i
MSCONFIG - (faneblad) start

Begge flueben har jeg fjerne og genstartet PC.
vh Ben

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-05-08 22:55

Jeg fjerner også lige et flueben...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 09:28

Hvornår får vi alle påængernø.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-05-08 09:31

De bliver udbetalt som pinseæg i år.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 09:34

Sorry
Citat
Hvornår får vi alle påængernø.
Det var til et helt andet spørgsmål

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-05-08 09:36

Forårskuller!

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 09-05-08 09:40

HP laver ikke alle driverne til denne pc, så den vil ikke komme til at køre 100 % og det er ikke godt nok.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-05-08 09:42

Gælder kun vista bussines til xp pro

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-08 09:44

Det er desværre et af problemernen med preinstallerede comp. Der er ikke drivere nok i "løs vægt."
Nogle comp. er også designet kun til Vista, og det er måske derfor du ikke kan få drivere til XP

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-08 12:20

Kaste op i Lår-tykke stråler....

Nu har jeg lige haft fat i HP...

Jeg fik 2 forklaringer på hvad der kan være galt når de hopper af nettet..

a
Den ene går på at Netværksantennen og Bluetooth antennen er den samme, og at den er placert i rammen til skærmen, for at give det bedste effektmæssige resultat. Men da Bluetooth og Netværk frekvensmæssigt ligger tæt, kan de slå hinanden ud....
- 1 Løsning sluk Bluetooth når den ikke bruges
- 2 Løsning skift kanal på bluetooth elelr netværk og se om det hjælper...

b
HP maskinen er ikke fra start opsat til at højeste Netkortshastighed.
Denne skal rettes til at køre 100Mbit full duplex i egenskaber for netværk.
HP ved ikke hvorfor den ikke default er sat til højeste hastighed.

Nu har jeg rette det på min. Håber det hjælper.

Vh Ben

Kommentar
Fra : Disi

Dato : 22-05-08 11:18

Dette vil jeg så prøve
Men den er sku billigt til salg aligevel

Godkendelse af svar
Fra : Disi

Dato : 22-05-08 11:19

Tak for svaret Benjamin.Hansen.