/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
dansk - engelsk
Fra : Kevin_990
Vist : 391 gange
220 point
Dato : 06-05-08 19:54

hej igen det var bare mig der tog fejle af opgaven den skulle ikke skrives i passiv form, derimod skulle den bare oversættes normalt, så prøver endnu engang at sætte den ind,

Da de sidste indianere var blevet besejret i slutningen af 1870’erne mente man, at det amerinske midt-vest nu endelig var blevet åbnet for colonisation, og i løbet af de næste 20 år blev den amerikanske prærie beboet af fattige eruopæiske bonder.
Mange ranchejere følte imidlertid, at de var blevet snydt af den amerikanske regering. De havde kæmpet fo retten til at lade deres kvæg græsse frit på præien, og nu blev denne ret taget fra dem. En del ranchejer tog loven i deres egen hand, og revolvermænd og lovløse ble ansat til at skræmme bønderne væk.
Denne kamp mellem ranchejere og bonder brugte man senere som tema i mange Hollywoodsfilm. Vi kinder alle situationen: når sheriffen når frem, er garden brændt, og familien er skudt. En af de mest berømte stjerne i disse film var John Wayne. Han elskedes af sine mange fans for sine film, og man lovpriste hans mange portrætter af den ærlige, heltmodige cowboy. Afmange opfattedes han som den amerikanske folkesjæl selv.

When the last indians have been conquered in the late of 1870s, they believed, that the American mit-west were finally been open for___, and after next 20 years was the American prærie settle of poor European bonder. Many of ranch owners felt meantime, that they were cheated by the American government.
They had fighted for the rights to let their cattle graze freely on the prairie, and now was this right tanken from them.

A number of ranch owners took the law in their own hands, and gunfighters and outlaws were hired to scare off farmers away.
This fight between ranch owners and farmers were used later in as theme in many Hollywoods movies.
We all know the situation: when sheriff arrives, is the farm burnt off, and the familly are shot
One of the famous stars in these movies was John Wayne. He was loved by many of his fans for his movies and praises his many portrait of the honest, heroic cowboy. Of many see him as the American spirit himself

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-05-08 22:44

Helt ærligt.
Den er så fuld af fejl, at jeg ville gøre dig en bjørnetjeneste ved at rette den.
Tjek den igen og aflever den så.

Tjek rettelserne omhyggeligt, når du får oversættelsen tilbage, og lær deraf.