/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
køb af motorcykel
Fra : keno
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 06-05-08 08:55

Hej
Kan man ikke købe motorcykel selvom man ikke har et kørekort endnu,har set en hos en forhandler og der er kun den ene tilbage og det er den jeg vil have så derfor ville jeg købe den nu så ikke den er solgt inden jer får kortet ?
Kan man ikke bare købe den eller skal forhandleren se et kort inden køb ? Mvh KENO

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 06-05-08 08:58

Du kan købe motorcykler og biler uden kørekort.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 06-05-08 09:09

Hejsa Teil

100 % på det Teil så vil jeg gå ned og købe den imorgen Mvh Keno !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-05-08 09:10

Jo, købe den kan du da sagtens, men du skal nok ikke få plader på den før du har kortet.

For det første er det jo meget dumt at betale vægtafgift og meget dyr forsikring på en MC du ikke må køre på alligevel, og for det andet vil forsikringsselskabet ha' oplysninger om kørekort (måske de slet ikke vil forsikre dig når du ikke har kørekort), da de eks. ikke dækker evt. skader der forvoldes, såfremt du skulle falde falde for fristelsen til at køre uden kort.

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er....men hvis du eks. kun må tage lille MCkort fordi du er under 21 , skal du også sikre dig, at MCen ikke er større (antal hestekræfter) end det tilladte, da du ellers også vil få problemer med forsikringen og ikke mindst politiet såfremt du stoppes af dem..

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 06-05-08 09:30

Jeg takker mange gange Teil Mvh Keno

Kommentar
Fra : strits

Dato : 06-05-08 09:42

Hej

Hvis du er helt vil med maskinen, skal du selvfølgelig købe den, men som tidligere nævnt ovenover, skal du jo overholde reglerne i forbindelse med størrelsen.

Jeg ville så købe maskinen, og lade forhandleren opbevare den, til jeg kunne få den hjem. Så er den jo også opbevaret forsvarligt og er dækket af forhandlerens forsikring, og du bliver ikke fristet til at køre på den inden du har kortet. Det ville jo være kedeligt, at blive taget uden kort (ærgerlige penge), og hvis du er skyld i en ulykke, kan du blive dømt til ikke at måtte køre i en given periode.

Så god fornøjelse og forhåbentligt snart velkommen derude.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-05-08 09:47

Du kan købe maskinen, også uden kort. Men at køre på den uden kort er direkte idiotisk.

Jeg har lige(i marts)handlet MC og der blev mit kørekort ikke efterlyster overhovedet.

Der er også nogen der praktiserer at købe en billig billig MC og får en billig billig ansvar på den, og lader den stå i garagen for at opspare anciennitet.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 07-05-08 05:37

Hej
Takker for de svar.
Nej jeg køre ikke før jeg har kortet selfølgelig,det ville være dumt at køre/lave en ulykke inden man fik kortet.Mvh