/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp snakker engelsk ikke dansk
Fra : fredag
Vist : 829 gange
100 point
Dato : 05-05-08 15:17

Hej jeg har formaeteret min harddisk og installeret xp igen. Men før var den på dansk nu er den på engelsk. Hvordan kan jeg få den til at være dansk igen??

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 05-05-08 15:28

I Start > kontrolpanel > Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger > Internationale og sproglige indstillinger

Der er 3 steder på 2 af fanerne en Drop-down liste hvor man kan vælge dansk

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 05-05-08 15:44

Desværre det hhjalp ikke..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-05-08 16:03

har du DA i processlinjen så vælg indstillinger og sæt flue i dansk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-05-08 17:40

Og du er sikker på at det er en dansk XP du har installeret. For ellers kan jeg da sagtens forstå den taler engelsk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-05-08 17:44

nede i højre hjørne af skærmen har du et lille ikon som hedder DA. Højreklik på dette og vælg indstillinger. Her kan du ændre til dansk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-05-08 19:10

XP med to sprog.....aldrig.

Installerer man IE 7 kan engelsk dog blive fremtrædende.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-05-08 19:56

Kontrolpanel>Internationale og sproglige indstillinger> vælg Danska og Danmark

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-05-08 20:01

Jeg mener selvfølgelig: Vælg Dansk og Danmark - husk også på fanan avanceret.

Du må selv lige finde ud af hvad punkterne hedder på engelsk.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-05-08 20:39

Jeg tror stadig ikke et er en dans´k XP install for jeg har endnu ikke set den flersproglig. der skal man over i Vista Ultimate. Tjek lige skiven med installationen

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 06-05-08 05:06

Hvis der ER tale om en Engelsk udgave af XP findes der faktisk også sprogpakker (Multi User Interface - MUI) til XP.

De findes (lovligt) på fks eBay.com, men kan også findes (mindre lovligt) på torrent-sider.

På eBay.com er det en fuld licens med MUI og på torrent-siderne er det bare den/de relevante MUI-pakke man kan hente.

Jeg brugte dem selv før jeg opgraderede til Vista og de fungere fuldt ud lige så godt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-05-08 17:59

Helt enig med Jonassen. Man kan "købe"/tiltuske sig en MUI sprogpakke til sin XP men svaret på spørgsmålet vil jo alligevel være at det er en engelsk XP

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 07-05-08 10:20

Hej Alle, tak for jeres deltagelse i mit problem, det er en engelsk sproget udgave jeg har installeret, men har i mellemtiden fundet den danske, så nu taler den dansk igen....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-05-08 17:36

Det var lige det jeg tænkte at der var sket. For ellers snakker den jo dansk ikke

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-05-08 20:34

Jeg har engelsk XP på den bærbare (arbejds PC) og den fungerer fint med dansk sprog. Dog kan kun hentes engelsk internet explorer og engelsk Acrobat reader. Den nægter dansksprogede udgaver. Hjemme har jeg dansk XP.

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 22-05-08 09:47

Løsningen var at jeg havde en windows på dansk