/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
halogen pærer til mc
Fra : sweetblue2839
Vist : 561 gange
100 point
Dato : 05-05-08 15:09

hejsa..

har et lille problem med mine blinklys foran. de er meget svage og har prøvet med 10 og 15W.

så er det muligt til en honda 400 four supersport at få fat i nogle halogen pærer til blinklysene og derved forstærke dem lysmæssigt ???

håber i kan hjælpe og gerne med links...

og har prøvet ved t-hansen. de havde dem ikke.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 05-05-08 15:11

åhh jo..

og forresten, kunne jo være refleks delen på blinklysene. er der en mulighed for at rense/ gøre dem skinnende igen ???

men besvar gerne også første tråd.

takker.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 05-05-08 18:45

en mc. med 12V anlæg kører normalt med 20 W i blinklys.
det vil give noget mere lyseffekt.
vedr. refleksdelen: du mener måske parabolen?
prøv dig frem - først vask med sæbevand - evt. pudse med wd40 - evt. pudse med slipol.
nilsg

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 05-05-08 22:07

hvis parabolen er forcromet plast, risikerer du at slibe igennem, hvis du prøver, at pudse dem. Sker det, kan du som nødløsning fremstille en parabol af en alubakke. Det holder ikke evigt (det gjorde den originale heller ikke), men det er nemt og billigt.

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 12-05-08 09:17

Tak for svaret hjkofoed.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-05-08 22:25

tak, satte du en aluparabol i?