/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
rensing af bærbar tastatur
Fra : majsepige
Vist : 1461 gange
80 point
Dato : 04-05-08 18:07

jeg har som mange andre sikker også har, kommet til at spilde sodavand ned i tastaturet på min bærbar

og jeg kan ( tror jeg ikke ) tage tasterne af

hvordan renser jeg det ???

jeg kan se ude i siden af tastaturet at man ligesom kan tage hele tastaturet af på en gang, men har ikke turde prøve endnu

¨det jeg sådan mest spørger om er hvordan jeg får tasterne af så jeg kan rense nede under dem, ikke hvad jeg skal rense med

nogle der ved hvordan man gør det ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 18:54

Jeg ved det godt og jeg vil anbefale dig IKKE selv rode med hvis du, som jeg tror, ikke har prøvet det før. Hvis du bor i jylland eller på fyn kommer jeg gerne og hjælper dig, mod et lille honurar.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-08 19:08

Jeg ved ikke om det gælder alle bærbare, men på nogel kan man ret let afmontere tastaturet.

derefte går jeg ud fra at det ligesom andre kan skilles af og delene vakes.
Der skal vand til at opløse sukkersnask.
Min er farinfg er at tastatuer ikke kan tørrs ordentlig uden adskillelse.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-08 19:25

Undskyld de mange slåfejl. Man kan jo desværre ikke rette i et indlæg, når det først er sendt. Men du forstår nok meningen.

Kommentar
Fra : majsepige

Dato : 04-05-08 19:30

til transor :
ja, men jeg tror ikke jeg bare sådan kan tage det af og rense det

til webnoob :
jeg bor på sjælland, ellers tak. jeg vil jo gerne gøre det selv, men vidste ikke lige ast det var SÅ kompliceret. Er det normalt at man går til en "computer elektrikker " eller forhandler og får det ordnet ???

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-05-08 19:35

Om man tager til en forhandler for at fixe det, det ved jeg ikke, man tager nok bare fat i en som har prøvet det før, men du kan godt tage til en forhandler

Accepteret svar
Fra : kastrupkristian

Modtaget 80 point
Dato : 04-05-08 20:47

jeg tager bare en lille kniv ned under dem fra siden af og brækker dem op for jeg kan altid sitte dem på plads igen (vis jeg kan huske hvor de forskællige taster sidder henne hehe) det er såmen let nok

Kommentar
Fra : peque

Dato : 05-05-08 10:30

Jeg ville starte med at hente de tekniske dokumenter på din model af en bærbar - der plejer at være en tydelig forklaring hvordan du afmonterer tastaturet .
Længere er den nu ikke .
Nej det er ikke normalt at gå til en tekniker med dette problem. Men hvis du er helt fra den - bor jeg på Møn og hjælper gerne !

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 09-05-08 22:11

Tak for svaret kastrupkristian.