/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
ophævelse
Fra : flipcool
Vist : 388 gange
200 point
Dato : 04-05-08 14:58

er der en der ved hvor gældene aftaler er par email mellem lejer og udlejer`?....sagen er den at jeg fik en ophævelse af mit lejemål men efter jeg skrev en mail til dem med en bøn og en lang søforklaring om hvorfor tingene stod som de gjorde, vel og mærke pr telefon først........ fik jeg så en mail retur om at hvis pengene som jeg skyldte og for den efterfølgende husleje blev betalt 2 dage efter...så ville ophævelsen blive trukket tilbage, fik så samme dag stempel fra advokaten om alt er betalt....har dog intet hørt fra dem endnu.....det faldt så ind med nogen helligdage og en weekend lige efter....så måske er det derfor jeg ikke har hørt noget...men det korte af det lange er...er den mail jeg modtog fra selskabet gyldig dokumentation for at de vil trække ophævelsen tilbage og er det noget jeg ville kunne bruge hvis sagen evt. kom i fogedretten??

Kommentar
Fra : takker

Dato : 04-05-08 15:24

En mundlig aftaler er lige så gyldig som en fin underskrevet en, altsår en aftale er en aftale og er du så heldig at få den på skrift, ja så er det meget nemmer at bevise hvad der er sagt. Og på skrift er mail lige så godt, bare vær opmærksom på at der på en mail sjælendten er en underskrift

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 04-05-08 15:40

der er både underskrift...hvem hun er og foreningens logo og adresse osv sendt med i mailen...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-05-08 15:55

Jeg vil påstå at en mail er lige så gyldig som en underskrift. Man skal nemlig passe lige så godt på hvad man skriver i en mail som hvad man skriver under på.

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 04-05-08 16:05

klojs.....så jeg behøver ikke frygte for at de trækker den tilbage.....det kan de vel heller ikke?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-05-08 16:06

Nej, ikke uden din tilladelse

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-05-08 16:06

Hvis det altså er mailen du mener de ikke kan trække tilbage.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-08 16:11

e-mails er at betragte som alt andet på skrift. Der er ingen underskrift på en e-mail, men underskriften er jo ikke særligt nødvendig (det er kun på ganske få områder, at man i dansk ret kræver et underskrevet dokument). Så e-mailen vil - alt efter hvordan den er formuleret - være dokumentation for, at de har lavet en betinget tilbagekaldelse af ophævelsen.

Spørgsmålet er, om aftalen er godt nok dokumenteret i det tilfælde, hvor sagen ender i fogedretten. På baggrund af min erfaring med udsættelsessager (og jeg har haft et par hundrede), så er det min opfattelse, at ingen fogedret vil sætte dig ud, når du har sådan en e-mail fra udlejer/administrator.

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 04-05-08 16:25

RyeJensen......,,,men hvem skal jeg kontakte for at få tilbagetrækkelsen af ophævelsen fra..advokat eller boligselskab??

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-05-08 16:27

Du skal ikke gøre noget. Den bør automatisk blive trukket tilbage idet samme du har overhodlt din del af aftalen

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 04-05-08 16:33

RyeJensen....oki men det er jo altid rart at få det dokumenteret et eller andet sted fra....men er det sket i din erfaring...sådan et tilfælde som mit`??

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 04-05-08 17:11

Det er ikke en betingelse for, at ophævelsen er trukket tilbage, at du får det bekræftet, men som du selv skriver, så er det jo ret at få bekræftet.

Hvis jeg var dig, så ville jeg skrive til advokaten, noget i stil med: "Da jeg den xx.xx.2008 har indbetalt den skyldige leje skyldige leje, jf. Deres brev af xx.xx.2008, går jeg ud fra, at ophævelsen af xx.xx.2008 i overensstemmelse med vores aftale, jf. e-mail af xx.xx.2008, er trukket tilbage og at sagen herefter er afsluttet."

Hvis advokaten ikke mener, at ophævelsen er trukket tilbage, så vil han/hun reagere, og så må du jo tage den der fra, men som jeg har skrevet tidligere, har jeg meget svært ved at se, at fogedretten vil sætte dig ud, når du har en sådan aftale med udlejer.

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 04-05-08 17:26

oki mange tak for dine svar...det har givet mig en form for ro....men jeg sender en mail til advokaten med det samme....:)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-08 20:13

Lyt du til Rye Jensens fornuftige svar.
Egentlig behøver du ikke gøre npoget andet end at printe den mail ud og gemme den godt.

Men du får mere ro i sjæjen ved at skrive til udlejer eller advokat og bekræfte aftalen og fortælle at du har indbetalt beløbet indenfor aftalt frist.

Gem også kvittering for betalingen.

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 05-05-08 13:45

så er sagen afsluttet.....bliver boende, så ingen grund til bekymring....

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 05-05-08 18:08

Det var jo dejligt, at det kunne blive afsluttet så nemt.

Kommentar
Fra : flipcool

Dato : 05-05-08 18:21

RyeJensen...ja jeg kontaktede boligforeningen i dag....for fik ikke svar fra advokaten..men de sagde at den blev trukket tilbage allerede onsdag hvor jeg som aftalt betalte regningerne...:)...men tusind tak for dine svar og din støttende ord...knus