/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp.. polo vil ikk starte!!
Fra : alexsh
Vist : 800 gange
200 point
Dato : 04-05-08 14:09

Hej folkens..

Har en polo fra 86, som ind imellem ikke il starte..

Man kan høre at den køre fint nok i starteren/tændningen :P .. men bilen starter bare ikke..

hvad kan der være galt?.. virkede fint igår morges hvor jegl ige skulle flytte den, men om eftermiddagen ville den bare ikke komme igang.. ? ..

håber i ved hvad det kan være.. :D

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 14:23

Bensin

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-05-08 14:34

Manglende benzin elelr manglende benzintilførsel.

Eller det omvendte, at den af en eller anden årsag får for meget benzin så den i stedet drukner

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 04-05-08 15:02

der er benzin på, har hælt 10liter mere på for en sikkerhedsskyld, og smo sagt, gjorde det ikke nogen forskeld.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-08 16:12

Er du sikker på det er en POLO? de starter altid.
Nlå de meste startybesvær skyldes tændingen. I dit tilfælde tror jeg det er karburatoren. Fordi du kunne starte om formiddagen men ikke om eftermiddagen. Der findes et utal af karburatortyper, så mange at jeg ikke ved hvad der er for en dyse eller hvad for et spjæld, der står og "drypper" så motoren "drukner"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-05-08 16:20

Citat
Er du sikker på det er en POLO?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 04-05-08 16:24

Tendingsmodulet eller benzin pumpen.Tjek det
alimak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-05-08 17:25

Benzinpumpen, den er nok ligee i øjet!

Polo var tidligt ude med noget elektronisk styring af kaburatorens tomgang osv jeg ved ikke hvordan det virker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-08 20:19

Det kan være så meget . Hvis det kun er start, som driller kan det være noget med knækket bimetal i en automatisk choker. Det kan være dårlige eller forkert justerede platiner . Defekt svømmer eller utæt svømmerventil.
Der er mange muligheder.

Går den godt nok tomgang også lige efter at den er startet?.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-08 20:22

Hvis den er dårlig vedligeholdt kan det også være ventilspillerummet, som er helt galt.
Det er noget som man ofte snyder med ved "service" fordi det tager tid og justering sjældent er nødvendigt. Jesultatet er at det aldtig bliver gjort, og så går det galt i det lange løb.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 08:05

Karborateren skal rense eller fejl i batteri

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 16-05-08 00:18

Jeg forstår at starteren virker, men hvad er det du mener md tændingen?