/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drivere i windows..
Fra : Black_megan
Vist : 545 gange
50 point
Dato : 03-05-08 20:23

Hey alle :)

Jeg er ved at formatere en kammerats bærbar, og der er ingen drivere med, så dem har jeg fundet på notebook.dk, og de passer til denne bærbar.. men angående bios driveren, så er der to drivere - den ene version 2.0 - den anden 2.2.. Jeg vil bare gerne høre om nogen kan sige 100 % sikkert, om det er ligemeget man kun installerer den sidste nye version, eller om jeg bør installere først, 2.0 og så 2.2..

Evt hvis nogen kan "dokumentere" det på nettet et sted? :) er ik så klog, så hvis det ik er muligt af den ene eller den anden årsag, så vil jeg bare gerne høre nogen meninger..

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-08 20:46

Læs først hvad den nyere bios gør, hvis det ikke er noget væsentligt så lad det ligge da en biosopgradering kan gøre computeren ubrugelig hvis det går galt.

Biosen bliver ikke formateret sammen med Windows da den ligger i en chip på bundkortet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-05-08 20:52

Ja glem alt om den bios-opdatering.
Bare installere og så alle driverne bagefter.
Hvis computeren har SATA harddisk så skal du lige ha en driver klar i starten af installationen hvis ikke bios selv håndterer SATA

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-05-08 21:07

Start med chipsætdriveren når Du når så langt.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 03-05-08 22:41

Hvis du skal opdatere BIOS, så skal du bare bruge den seneste version.

Godkendelse af svar
Fra : Black_megan

Dato : 29-05-08 22:12

Tak for svaret LuffeA.