/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Hjemmenetværk
Fra : _olsen
Vist : 448 gange
20 point
Dato : 02-03-03 17:52

Jeg prøver at få en stationær og en bærbar computer forbundet via et netværk.
Det er første gang jeg prøver dette.
Begge computere kører XP, så jeg kørte guiden 'opret et hjemme- eller mindre kontornetværk'. Men kan ikke få dette til at virke, netværksforbindelse siger 'et netværkskabel er ikke tilsluttet' på begge maskiner. Har prøvet at skifte kabel, uden resultat. Der er sikker et eller andet jeg gør grundlæggende forkert.
Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 30 point
Dato : 02-03-03 18:29

Så, går ud fra at du forsøger dig med enTCP/IP opkobling yes?
Kabel mellem de to PCer skal være krydset, eller de to PCer skal være forbundet til en HUB/Switch.
Begge PCer skal have det samme Workgroup navn Fil-deling være enabled, og sidst og ikke mindes skal mindst en fil være synlig på nettet "delt"
Mvh OW

Kommentar
Fra : _olsen

Dato : 02-03-03 20:02

OK, du mener jeg enten skal anskaffe mig en HUB, eller et krydset kabel. Ja det var jo
nyt for mig, jeg er jo lidt af en novice på dette feldt. Jeg har bare købt et kabel, uden
at vide det skulle være krydset. Du skal have tak, jeg vil forsøge at købe et nyt... eller en
HUB.

Mvh Olsen

Godkendelse af svar
Fra : _olsen

Dato : 02-03-03 20:04

Tak for svaret oldwiking.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 03-03-03 22:29

Glæder mig !
OW