/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Jolleplads/havnepads
Fra : jewo
Vist : 973 gange
310 point
Dato : 01-05-08 19:11

Mon der er nogen der kender til n ledig ro, - eller havneplads i Svendborg eller i nærheden.
Jeg skal gerne have placeret en 5m. kragejolle. Den er 2m. bred og stikker 80cm.
Håber det bedste og frygter et værste.

Hilsen
jewo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-08 19:26

Stil dig i kø ved klubben eller havnefogeden,
hvordan det nu kører i Svendborg.
Tror ikke der er ret mange kandutter med
kajplads i Svendborg.

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 01-05-08 19:33

Tak Teil.
Jeg flytter til svendborg om en måned. Har snakket med havnefogeden.
Han kan først hjælpe mig når jeg sår med sygeskringsbevis i hånden.
Måske han kan finde en plads ved en vest vendt mole lige ud i sundet.
Har hørt at det er noget rigtig skidt når vinden står i vest!
Det gør den jo ret ofte på disse bredegrader.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-08 19:36

Held og lykke, i mellemtiden kan du vel trække jollen på land
som mange andre gør.
En god pilsner kan også hjælpe til en plads.

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 01-05-08 19:52

Tak for de gode råd.
Vil huske dem.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 01-05-08 19:58

Når du får plads i en klub, må du finde dig i som begynder at få de dårlige pladser, men er du først kommet ind har du muligheden for at avancere dig til bedre plads efterhånden som medlemmer fraflytter. Og du skal være heldig hvis dette system fraviges.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 20:19

Hej med dig.
Citat
Har hørt at det er noget rigtig skidt når vinden står i vest!

Jammen det er ikke værre end vinden er i øst
Det er i sidste ende et spørgsmål om at dine fortøjringer er tilpasset , også til høj og lavvande. Husk det !!!
Det går en fantastisk strøm i Svendborgsund så man skal virkelig tænke sig om.
Strømmen skifter hver 4 time så det er underordnet om du ligger øst eller vest.
Men man må stille sig i kø som alle andre

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 01-05-08 21:40

En vestvendt mole?

Hvis du har talt Havnefogeden, må det være en af Svendborg havns pladser. De ligger alle inde i Svendborg Sund og her er forholdsvist roligt under alle vejforhold. Den mest udsatte havn er Rantzausminde, men alle pladser er inde i havnebassinet. Problemet er nok snarre om der er ledige pladser.
Størst chance er nok ved de private broer. f. eks. ThurøBund Yachtværft. Det er i den dyre ende, men her kan du måske finde en ledig plads.

Hvis du kan nøjes med at ligge for svaj er der gode pladser ved Troense og Thurøbund.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-05-08 07:18

Hej Jevo.
Prøv over i Vindeby.Klubhuset ligger lige ved det gamle færgeleje.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 02-05-08 07:21

Tak til Teas og Jorgen_ros for rigtige gode råd.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 02-05-08 22:01

Vindeby Havn er et rigtigt godt sted. Det er kun Ærøfærgen, der generer ved jollepladserne.

Nu skriver du at du flytter til Svendborg, men ikke mere præcist.
Vindeby Havn er en privat havn og man skal være bosiddende på Taasinge for at kunne ligge her. Det skal være en fast bopæl på øen.
Men hvis det er Taasinge du flytter til skal du henvende dig til Havnefogeden her. (Martin Tøt) Aly er optaget, men du kan for et mindre beløb komme på ventelisten. Der er en rimelig udskiftning på de små bådepladser

PS! Vindeby Havn er absolut den billigste (og bedste) løsning, hvis du opfylder kriteriet.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 03-05-08 06:51

Flyttede til Thurø i 1995 og meldte mig straks ind i det lokale bådelaug. Først i 2006 fik jeg tilbudt en plads, så ventelisterne er lange.
Du må nok være lidt udfarende mht. om nogen kender nogen ved en privat bro eller andet.
Spørg fremtidige arbejdskammerater eller pensionistkolleger - den slag personlige relationer virker ofte bedst i det sydfynske.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 03-05-08 09:10

Du skriver kragejolle! Hvis det er et brugsfartøj, altså ikke bygget til lystsejlads, så søg om optagelse i TS, det giver mulighed for en plads ved træskibsbroen.

Bjørn