/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Coprocessor????
Fra : metteto
Vist : 1626 gange
500 point
Dato : 01-05-08 09:59

Nu har min bærbare ellers kørt fornuftigt i et par måneder, men begynder at drille igen.
Var der nogen der sagde mandagsmaskine???

I Enhedshåndtering får jeg et opmærksomhedssignal ved andre enheder ; Coprocessor.

Den har ingen drivere, producent ukendt etc.

ØHHH, har jeg en coprocessor eller har jeg fået hentet noget viruslignende???

Kan det være det, der bruger al min CPU-plads, eller skal jeg på jagt efter andet.

KH Mette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 13:03

På gamle computere havde man en ekstra processor som hjalp til med de matamatiske beregninger. Det hed en Co processor. I dag er den indbygget i den alm. processor.
Processoren eller som den også hedder CPU sidder på et bundkort og der skal læses drivere ind så styresytemet (XP / Vista ) kan snakke ordentligt med CPU (og co processor)

Så hvis du har lagt et nyt styresystem ind skal der også lægges drivere til bundkortet ind.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-08 13:52

Lidt om Coprocessor: http://en.wikipedia.org/wiki/Coprocessor men ellers er dit spørgsmål alt for mangelfuld til at nogen kan svare, du kan i Joblisten se hvad det er som bruger kræfterne, skal vi kunne hjælpe mere, så fortæl hvad du har kørende på computeren.
Almindelig oprydning og opdatering af programmer det har du styr på, ikke

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 16:20

Hej o.v.n. og Eyvind
Joo, jeg tror da jeg har styr på oprydningen, har ihvertfald reddet egne og andres maskiner et par gange.
Min undren: Jeg har ikke ændret styresystem. Og slet ikke de sidste måneder. Kører Vista- købt med maskinen.
Har drivere til resten, MEN hvor ind i h... er der dukket en coprocessor op fra.
Jeg har det lidt sådan at fordi den ikke har lavet vrøvl før, har jeg ikke registreret den før, men tvivler nu også på den har været der.

Kan selvfølgelig ikke finde ud af at finde den proces der belaster CPU'en idet når den peaker kan jeg end ikke komme i kontakt med min jobliste. Jeg ved jeg føler mig dum her, er det sikkert også, men kan ved gud ikke gennemskue dether.

KH Mette

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-08 16:34

Hvis computeren er under 10 år gammel, er den født med indbygget coprocessor.

når den er indbygget er det en tilsnigelse at kalde den sådan.

Har lige set efter i min egen xp installation.

Der er ingen driver speciel driverfil , men der er allokeret resourcer ( interupt og areal) til den aritmetriske processor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 16:39

Her er noget jeg fandt.
Leanna lets try again...exactly what are you trying to isntall, is it
hardware or software. The problem is what I call a coprocessor is a
hardware chip that used to be in really, really old pc's but is built
into the cpu on new computers. A coprocessor used to help the cpu do
math calculations faster, it has been built into the cpu since the mid
80's or even before. You can't "delete" and then "reinstalling" the
coprocessor because it does not exist anymore. I think you are calling
it something toher than what i am calling it, can you describe
it...hardware, small with lots of pins on the bottom, that would
describe the cpu, for example.

Den co-processor er indbygget i dag og føljer med i den alm. cpu.(processor)

Kan du lave et print screen og gemme det som jpg i eks. paint
Og så lægge det her ind via www.peecee.dk

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 16:40

Hej Transor
Maskine er mindre end 1½år gammel. Netop derfor har jeg svært ved at gennemskue hvorfor der pludselig dukker en coprocessor op i enhedshåndtering, specilelt en der hverken har driver elle producentnavn.

Jeg er SLET ikke sikker på at det er coprocessoren der laver numre, men jeg opdagede den fordi maskinen driller. Derfor spørger jeg.

Har iøvrigt fundet synderen til CPU forbruget- et spil min søn plagede mig for at installere. Desværre ser det ud som om det æder hel CPU-en og halvdelen af RAM'mene, sååå det ryger lige om lidt.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 16:41

Prøver Eyvind!!

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 16:48

pecee hosting problemer. Skal ud af døren vender tilbage imorgen.
KH Mette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 16:51

ok

Men den virker alligevel.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 16:54

http://peecee.dk/upload/view/111997

Lærer lidt hver dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 16:59

Vender til bage - det viser sig at jeg ikke engang har et officeprogram på denne udgave af Vista.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 17:00

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-08 17:07

OpenOffice Eyvind den bruger jeg og kan se et billede af Jobliste, men bliver ikke meget klogere, hvad sker der hvis du opdaterer driver til processorer

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 01-05-08 17:09

Nada.

Ingen drivere at finde hverken på installationscd eller web.
KH Mette

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 17:17

Drivere bør ligge på en CD som kan hedde motherboard / utility

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-08 17:17

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-05-08 17:20

Der er i min enhedsliste en registrering af aritmetisk processor, som er det samme som man engang kalde coprocessor, fordi den dengang var på en chip for sig selv.

De ene ste specieller er at den åbenbart stadig kræver sit eget interrupt og plads i arbejdslageret.

En dårlig spilinstallation kunne vel tænkes at have overtaget disse resourcer.

så er det jo godt at man kan lave systyemgendannelse til tiden før ulykkerne.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 04-05-08 20:01

Forsøger mig lidt frem tak for assistancen

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 10-05-08 13:54

Har du fået løst dit problem??

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 12-05-08 19:00

Nej, faktisk ikke.

KH Mette

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 12-05-08 19:39

Kan du ikke ta’ et screenshot af Enhedshåndteringen – vil godt lige se den melding.

Har du også stort CPU forbrug??

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 15-05-08 12:32

http://peecee.dk/upload/view/1141

Jeg ER forvirret, og har ikke haft tændt min egen maskine de sidste dage.

KH Mette

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 15-05-08 12:38

Mette > det er ikke et screenshot af din Enhedshåndtering…

Højreklik på > Denne Computer > klik på > Egenskaber > Hardware > Enhedshåndtering.
Der skulle ud fra det du skriver tidligere være nogle gule ?-tegn der.

Det er den meddelelse du får der jeg gerne vil se!!

MEN jeg tror at din chipset driver er gået i udu – så det er den der skal udskiftes.

Gi’ mig navn og model på den computer – så skal jeg finde den driver til dig.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-06-08 12:08

Hej b-and

Hvis du stadig abbonnerer på denne, så er mit upload her. Jeg har ikke den fjerneste ide hvor den anden kom fra

http://peecee.dk/upload/download/114184

Maskine er en MSI Mega book M670
modelnr MS1632

KH Mette

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-06-08 12:10

OG Ja CPU tårnhøjt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-08 02:10

Prøv at lade scanneren på MSI hjemmeside søge efter nyere og bedre drivere til din bærbare her: http://global.msi.com.tw/index.php?func=downloadindex jeg kan af gode grunde ikke afprøve den for dig, min er en Medion, du skal måske spørge her igen, og fortælle resultatet, lidt afhængig af hvor erfaren du er med at opdatere drivere, jeg kan også komme med et link til en chipset driver hvis du hellere vil prøve den, under alle omstændigheder bør du sikkerheds kopiere vigtige filer, bare for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-08 02:13

Citat
har jeg fået hentet noget viruslignende???
sandsynligvis ikke, dit problem er på bundkortet og udover den coprocessor er der intet mistænkelig på dit billede

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-06-08 08:46

Hej ovn

Tester dit link, ser umiddelbart ret fornuftigt ud.
Og har fulgt malwarechecks nye rensningsprocedure. Og maskinen ererklæret virusfri.
Men jeg har stadig en frit flyvende coprocessor jeg ikke mener jeg burde have. I får en update, senere idag eller imorgen, skal på arbejde lidt senere.