/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Installering af php script
Fra : Krunk
Vist : 834 gange
167 point
Dato : 30-04-08 00:38

In cPanel, click on the Cron jobs icon. Select Advanced (Unix Style), and one by one, fill in the crons you were given by the installer. The values that you should put in each box are seperated by spaces, eg put all the text before the first space in the Minute box, then Hour, then Day, then Month, then Weekday, then finally Command. You will have to Commit Changes and select Advanced (Unix Style) after entering each one to make a new box appear for the next one. (If no cPanel and on a linux server with shell access, use the cron program to import these crons manually. If no cPanel and no linux with shell, you're a bit screwed and should consider changing servers)
NOTE TO non-Cpanel users: To import the cronjobs, copy all the cronjobs into a text file called crons.txt, upload it to your server, then run the shell command

WTF !!!!!!!! har aldrig hørt om Cron jobs før kan nogen hjælpe her har ik noget Cron jobs icon på mit control panel

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 30-04-08 00:46

shell command : crontab /path/to/crons.txt

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 30-04-08 01:06

cron = planlagte opgaver (udfører jobs på et eller flerer givene tidspunkt)
shell = unix consol (ligenede komando promt i windows)

for at få adgang til Shell kræver det at din udbyder tilbyder denne funktion og som jeg næppe tror du for adgang til

sagen er en anden hvis du selv ejer din server, da kan du bruge din unix consol til at lave din planlagte opgaver (crons ) , men det kræver at cron er installeret på din server eller dun kan bruge webmin for at redigere cron via guide

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 30-04-08 01:11

alts[ vis jeg ik selv ejer serveren kan jeg ik g're det ?

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 177 point
Dato : 30-04-08 01:19

du kan prøve at se om du har adgang til shell med et program der hedder pytty kan ikke lige huske hvor du henter det men søg i google efter putty

hvis du ikke får adgang er der ikke noget at gører og så er du på spanden som der skrives i den tekst du har postet og der henvises til at du finder en anden server at ligge din ting på

hvis du får adgang skal du igang med at lærer unix komandoer for at udføre de tin du skal lave i cron og der er hjælp at hente på linuxbog.dk

Kommentar
Fra : Krunk

Dato : 30-04-08 01:32

den ville ik lade mig skrive noget i den sorte box men ellers tak for hj;lpen d f[r bare pointene :)

Godkendelse af svar
Fra : Krunk

Dato : 30-04-08 01:32

Tak for svaret poul_from.

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 30-04-08 01:38

men du kan jo gå igang med at opsætte din egen linux server jeg har en vejledning på min hjemmeside hvordan du gør det på http://www.p-nissen.dk/operativ/linux/isp-server-installation.html

når du har opsat din server kan du bruge gratisdns at henvise din adresse til din server