/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
SKAL jeg bruge stævne jakke ??
Fra : majsepige
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 29-04-08 14:25

Jeg skal begynde og ride stævner på den hest jeg har part i men da jeg ikke har noget stævne tøj er det jo noget jeg skal til at købe

Jeg skal højest kun starte klub stævner

Så det jeg vil høre om er: Skal man ha stævne jakke på til klub stævner, eller må man godt bare ha en hvide bluse på ??? eller hvordan er reglerne på påklædningen til klubstævner - eller minder stævner men ved stævner der er mindre end klubstævner er der jo kun riderskole stævner og da er der ikke rigtig nogle regler....

Så hvad er de generelle regler for påklædning og overkroppen til klubstævner ?????

Håber i kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 29-04-08 14:55

Rytteren
For at kunne starte stævner skal man være medlem af en klub under Dansk Rideforbund. Man skal på stævnedagen medbringe sit medlemskort, i tilfælde af man bliver udtrukket i en stikprøve.

Påklædning: I dressur skal man have sort jakke, hvide bukser, lange sorte støvler, sort ridehjelm, sporer, hvide handsker og langt hår skal bindes op. Man må for det meste ikke bruge pisk.

I spring må jakke, handsker og hjelm godt være andre farver. Her er sikkerhedsvest dog obligatorisk for pony ryttere. Her må bruges både sporer og pisk, men med måde.

læs mere her http://www.logumrideklub.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=494260&side=&webside=7395100

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 29-04-08 15:59

Tak for svaret HelleBirgitte.

Det svar kunne jeg godt bruge til noget

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-04-08 18:41

Selv tak - glad for at kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : maja884

Dato : 13-07-11 22:43

på min rideskole skal os parte havde

sort stæver jakke
hvid bluse eller sådan noget inden unde (bare hvidt)
hvid ridebukse
sorte ridestøvler (lange/højde)

og det skal vi til alle stævner vi holde, og det er mange:)