/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Open Office?
Fra : Sygate
Vist : 454 gange
300 point
Dato : 29-04-08 10:50

Hejsa !

Er der nogen som helst ulemper ved Open office i forhold MS Office?

Her tænker jeg især på Skriveprogrammet. Kan det matche Word?
Med matche mener jeg hvis man f.eks skal sende en professionel ansøgning til et kæmpe firma.
Skal de så sidde og downloade et elle andet for at kunne åbne "word" dokumentet?

Eller er det lige så simpelt som hvis man sendte et reelt word dokument?

Håber det giver mening det jeg spørger om

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 310 point
Dato : 29-04-08 11:37

Open Office kan gemme i Wordformat - Husk forøvrigt på at hvis du sender en "Professional ansøgning" i Word format som en vedhæftet fil til en e-mail, er den formatteret til din egen printeropsætning, og ser ikke nødvendigvis længere professional ud når den printes ud på modtagerens printer.
mvh
Janus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 13:05

Hvis det kun er noget som skal læse af modtageren, så vælg at eksportere til PDFformat det kan alle læse, bare et klik på PDF knappen på værktøjslinjen så har du dokumentet i PDF, nogle Vista brugere påstår at de ikke kan åbne Word filer fra OpenOffice, jeg ved ikke om afsenderen har gemt i et forkert format eller om modtageren mangler opdatering til deres Windows Office.
Du kan læse meget mere om diverse problemer og også finde hjælp til at løse dem, i OpenOffice forum: http://www.oooforum.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 30-04-08 21:57

Tak for hjælpen begge t