/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
teenager med tog
Fra : tararam
Vist : 683 gange
50 point
Dato : 29-04-08 09:26

Synes du det ville være ok / forsvarligt at sende ens 13 årige datter med tog fra Kbh - Skanderborg.
Hun er vant til tog mellem stationerne inde i København.
Der er tale om alm tog, altså ikke børnetoget. Hun har mobil med.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-04-08 09:30

Ja da det er ikke noget problem.
En flink konduktør vil gerne sørge for at hun kommer frem.

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 29-04-08 09:44

Det vigtige er om din datter er tryg ved det. Hvis hun er det ser jeg ingen problemer. Min ældste søn var kun 10 år da han rejste alene med tog fra Odense til Hjørring første gang. Men det var også fordi han gerne ville og var tryg ved det. Min yngste søn, som nu er 12 år, har ikke haft lyst til at prøve det endnu. Lyt til barnet

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-04-08 09:58

Ja. Min søn var 10 da han rejste med tog fra Hobro til København. Han havde også mobil med, og konduktøren holdt øje med ham. Onkel stod klar på perronen, så det var ikke noget problem.

Han havde fået en rejsebeskrivelse i hånden, så han ikke blev bange for at have misset et stoppested.

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-08 16:27

Jeg vil sige NEJ og det gør jeg på det grundlag at den verden vi lever i idag er sku ikke sikker mere, jeg ville personligt aldrig sende et barn afsted alene. Hvorfor ikke bruge de børnetog som der er der?

the1best

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-05-08 13:33

Jeg tror hun vil blive meget fornærmet over at skulle med et børnetog.

Mine børn har taget toget alene fra Randers/Rødekro, hvor de skal skifte i Fredericia mange gange.

Den første gang var jeg med.

De ved, de kan spørge dem i toget, og de har mobilen med.

Tænk over hvad du selv var i stand til da du var 13 :)

Er det din ældste?

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 10-05-08 06:50

Tak for svaret the1best.