/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Overførsel til ny pc
Fra : amandaKanDu
Vist : 534 gange
200 point
Dato : 28-04-08 17:11

Jeg har fået ny bærbar pc, og inden jeg tænder for den vil jeg gerne have et input om, hvad der skal flyttes over fra den gamle?
Jeg bruger en ekstern harddisk til opgaven.
F.eks. hvordan får jeg Bogmærkerne flyttet over i Firefox???
Gode råd modtages med kyshånd- på forhånd tak!!
Amanda

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 17:20

Citat
hvad der skal flyttes over fra den gamle?

Det bestemmer du selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 17:35

Citat
og inden jeg tænder for den vil jeg gerne have et input om, hvad der skal flyttes over fra den gamle?

Du er altså nødt til at tænde den først og lade den køre det den skal køre...

Efter al sandsynlighed er der INTET installeret - det bliver det først når du tænder første gang....

Den gamle maskine har en kopieringskonsol (husker ikke lige hvad den hedder, men ligger i din start) hvorfra du kan flytte alle indstillinger, dokumenter, bogmærker osv. fra den gamle til den nye.....

Brug den...

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 28-04-08 18:31

Gud fader.... selvfølgelig bestemmer jeg selv. Det er ikke den første pc jeg starter op, snarere nr. 20
jeg efterlyser gode råd - og så de bogmærker i Firefox - hvor ligger de?? sti...

Det kunne jo være der var én der havde lavet en god huskeseddel, som vil dele den mod nogen points.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-08 18:37

Huskesedlen LIGGER allerede på den gamle....

Du skal bare beslutte hvilke punkter du vil have med....

Citat
Det er ikke den første pc jeg starter op, snarere nr. 20

Hvad har du da gjort de andre 19 gange

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-04-08 18:47

Men det Teil mener er at du sikkert har købt en comp der er preinstalleret.
Og nogle bærbare comp installerer først systemet når du starter den op.
Den nye skal så lige fortage sig en masse, inden du begynder at hente/installere.

En Fujitsu/Siemens med Vista brugte lige et par timer til at starte op.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 19:26

Citat
. Det er ikke den første pc jeg starter op, snarere nr. 20
jeg efterlyser gode råd - og så de bogmærker i Firefox - hvor ligger de??

Nr. 20 og du er ikke blevet klogere. Overlad det til en med forstand i hovedet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 19:27

Citat
Ubesvarede 2
- Besvarede 12
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 21

Siger noget om din boglige viden.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 29-04-08 00:43

Hvorfor ikke bare fortælle amandaKanDu at bookmarks til firefox bliver automatisk hentet fra IE når man installere firefox på sin pc. Hvis du har firefox på den gamle pc så går du ind i bookmarks > Organize Bookmarks, derinde kan du exportere alle sammen og når du så har installeret firefox på den nye så importere du dem bare.

Det kan vel være ligegyldigt om hun har startet 100 computere op eller kun 1, humlen er at hun spørg om hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 03:16

Jeg spurgte om Firefox Bogmærker, fordi jeg ville have en sikkerheds kopi, se mit spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg117829.aspx jeg retter lidt på svaret i min accept.
Hvis det er XP til XP kan du bruge funktionen Guiden overførsel af filer og indstillinger, ved ikke om du kan hvis det er til en Vista, guiden finder under Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 03:33

Du skal have sat Mappe visning til at vise skjulte filer og mapper for at finde mappen med Firefox Bogmærker, åben Denne computer, op og klik på Funktioner og på Mappe indstillinger, klik på Vis, der sætter du markering i Vis skjulte filer og mapper, klik på Anvend og på OK, nu kan du gå videre og åbne C drevet og Documents and settings, åben mappen med dit navn og Application Data, ned og åben mappen Mozilla åben også Firefox og Profiles, bliv ved til du åbner en mappe hvor Bookmarks ligger, kopier den over på din eksterne harddisk, når du har Firefox på den nye, så flytter du bare mappen over samme mappe som den kom fra, på den gamle du vil få en advarsel om at der allerede er en fil med det navn, klik ja til at overskrive denne fil

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-08 03:46

Så har jeg skrevet 2 indlæg til ingen nytte, brug Webnoob´s metode, jeg har lige afprøvet den og det virker, hurtige og nemmere end mine forslag

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-04-08 10:06

Tak o.v.n og Webnoob - det var lige hvad jeg havde brug for. Ville gerne give jer begge points, jeg afprøver det lige og ser hvad der virker bedst.
Har fået det meste overført til den nye - begge Vista home premium, men den Firefox var lidt tricky.

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 30-04-08 09:18

Tak for svaret webnoob.