/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Afvikling af PHP sider lokalt
Fra : renekure
Vist : 562 gange
400 point
Dato : 28-04-08 08:07

I forbindelse med redigering af nogle php dokumenter, vil jeg gerne kunne afvikle dem lokalt på min pc, inden jeg lægger dem ud på serveren.

Men hvordan er det lige, med sådanne noget stads ? Jeg skal have installeret et eller andet, så min PC "opfører" sig som en server - Apache eller noget i den stil - har jeg hørt om.

Kan nogle give et link til et sådanne program ?

og Bemærk venligst, at min PC kører VISTA 64-bit

René

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-04-08 20:37

Ja du skal have installeret et program som kan afvikle din php kode. sammen med den browser du bruge. Det hele skal spille sammen.

Jeg tester simpelthen på den fremmede server. Det er nemmest.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 400 point
Dato : 28-04-08 22:27

Du kan bruge EasyPhp:
http://sourceforge.net/projects/quickeasyphp

Jeg har brugte det lidt.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 28-04-08 22:52

BertelBrander, jeg kan godt se at dette program kan alt det jeg efterlyser, men jeg ved ikke om jeg kan bruge det da jeg jo kører 64-bit vista. Efter hjemmesiden at dømme, er det kun til 32-bit windows versioner

René

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-04-08 22:55

Jeg tvivler på at det gør nogen forskel om det er 32 eller 64 bits.
Så jeg synes du skal prøve, hvis ikke det kører kan du bare fjerne det igen.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 29-04-08 06:44

BertelBrander - Jeg prøver - foreløbig mange tak for din hjælp

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 29-04-08 20:00

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : numb92

Dato : 28-06-08 13:22

Du kan også bruge XAMPP, det har alt hvad du skal bruge: Mailserver, Apache, MySQL, FTP. Osv.

http://www.apachefriends.org/

Kommentar
Fra : heha510

Dato : 28-07-08 10:44

Hvis det er Windows XP du bruger kan du bruge VertrigoServ som du kan finde her:
http://vertrigo.sourceforge.net/

Dette program har jeg brugt i lang tid. Men så fik jeg Windows Vista og så begyndte det at gå galt, min computer poppede op med en blå skærm og genstartede. Det blev jeg selvfølgelig træt af og fandt mig et andte program:

Så hvis du bruge Windows Vista kan jeg forslå dig at bruge programmet WampServer som du finder her:
http://www.wampserver.com/en/

Jeg bruger selv WampServer nu og jeg er godt tilfreds