/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Cykler med NuVinci gear
Fra : scootergrisen
Vist : 3514 gange
40 point
Dato : 27-04-08 20:35

Hej jeg vil hører om der er nogen der har en cykel med NuVinci gear og hvordan de er og cykle på i længden og med vægten.
Jeg har selv prøvet en cykel med det gear en enkelt gang. Jeg lad mærke til det var svært hvis ikke umuligt at "skifte gear" mens man cyklede er det rigtigt ?

Og hvordan er det med vægten er det noget lort at navet er så tungt eller mærker man det ikke rigtigt.

Og hvad med "clickboxen" den del som sidder yderst med de 2 kabler forbundet til kan den gå istykker når cyklen vælter ligesom en SRAM 7gear.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 40 point
Dato : 28-04-08 00:18

Jeg har ikke en sådan cykel men prøvet den Det går bedst med at skifte når gearet ikke er belastet Selve gearblokken er jo meget mindre end sram blokken og er dermed bedre beskyttet vægten er da vist mindre end sram 7 gears fandt lige dette om gearet http://cgi.ebay.com/NuVinci-CVP-Bike-Gear-ratio-is-350-Bicycle-hub-Disc_W0QQitemZ110246493996QQihZ001QQcategoryZ42320QQtcZphotoQQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-04-08 01:24

Står det vejer 7pund 5oz der er vist 3.18kg med muntering dimser står der.

Du ka da umuligt mene at et NuVinci vejer det samme som et sram S7 nav eller er det mig der tager fejl, jeg løftede en cykel med det her fornylig og det var bare vildt tungt. jeg mener da ikke der var noget andet ved den cykel der skulle gøre den tung.

Men anyway jeg syns det fedt at man nu kan få cykler med variabel gear ligesom på scootere og har læst at nogen biler også har det.

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-05-08 21:59

Tak for svaret Sunowich.