/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
billede i frontpage
Fra : lillemig
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 01-03-03 23:25

Når man har thumpnails der kalder et større billede, så kommer de (auto) med en hvid baggrund (resten af bagrunden er ikke hvid), jeg kan selvfølgelig lægge dem på en side med baggrundsfarven, men er der en nemmere måde?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-03-03 15:09

Hej lillemig - lige umiddelbart mener jeg ikke der er andre måder at gøre det på - jeg plejer i hvert fald at gøre det sådan - laver baggrunden som jeg vil have den .... og linker fra miniaturen ( thumbnailen ) til pågældende baggrund og billede....

Fortsat god søndag ....

Hilsen Fnoller / Karina

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-03-03 17:23

Hej "Fnoller">
Det gav jo ik' så meget - kunne man rent undtagelsesvis tage lidt andet med her?

Jeg leger lidt med rammesider, men kan ikke finde ud af at skifte min såkaldte overskrift ud. Altså jeg har 3 rammer: Menu, overskrift og hovedside, alt hvad jeg linker til fra - MENU - vises i hovedsidden, men kunne man for f.. ikke (også) skifte "overskriftssiden" ud, når man nu vil til et anderledes "emne", hvad hulen skal man ellers med 3 rammer?

Jeg kommer nok med mange dumme spm.-tsk... men opretter så naturligvis et nyt.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-03-03 17:31

Jo sådan som jeg læser ( forstår ) ville jeg da mene at det skal man kunne - forudsat at det du mener er at : vise links fra menu i både topppen af rammen ( den jeg formoder du kalder overskrift )

og vise links fra menuen i indhold ( den du kalder hovedside )

jeg kalder dem som regel altid "left_frame", "right_frame", "top" og hvis man har det "bottom"

og husk der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar - og har jeg svaret dumt, må du uddybe dig

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-03-03 19:12

Hej igen Karina>
Naturligvis er det mig selv jeg mener med (dumme spm.). For et par år siden prøvede jeg lidt Frontpage og har fået lyst til at forsøge lidt igen!
Angående "left" "rigth" osv. så mener jeg at:
Jeg har jo links i "left" som er = min menu! Når (rammesiden) så starter kommer alle (her 3 rammer) frem og der kan så f. eks. stå "Skak", "Bridge" ,"Lystfiskeri" osv. altså i min "left" --- Nu klikker jeg på "Lystfiskeri" og havde forestillet mig man så kunne få en ny "top" med relation til fiskeri, og hvor man så kunne have links til "vaadfluer", "rørfluer"... osv. som så kunne vises i "right" frame - MEN:

Kort og godt (skidt), så kan jeg ikke klare andet end at få "noget" skiftet ud i "right" frame. Så kunne man jo bare lave 2 rammer og skifte toppen ud på de enkelte nye sider - hvad er "fidusen" med en "top", håber du forstår mig?
Mvh. lillemig

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-03 19:42

ok er med - kan godt se hvad du mener - men det ville blive ( eller der er ihvertfald en vis fare for ) - alt for uoverskueligt .... brugervenligheden ( = navigationen på din side ) ville sandsynligvis lide derunder.

Det du beskriver er jo så faktisk at lave en ramme med top indeni den ramme du allerede har ...... for når du klikker på et link i left kan den jo kun åbne et link ad gangen i f.eks hovedsiden og ikke osse samtidig i "toppen".

meningen med top er for det meste at placere en tekst, logo, eller andet du gerne vil have følger siderne rundt, mens den besøgende klikker lystigt rundt i dine forskellige links.

derudover kan den osse bruges på samme måde som "left" = menu - men altså hvor man så vælger at have linksene stående der ( og måske osse i "left" samtidig )

- alt dette gælder jo så osse hvis man laver bottom - eller hvor mange "rum" man nu end vælger.......

du kan godt lave en ny ramme indeni "right" = hovedsiden ( prøv evt. at gøre det - mange gange er det nemmest at se fiduserne og manglerne især, når man prøver sig frem )

*må håbe jeg har fattet hvad du snakker om*

Fnollerpige/ Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-03-03 19:44

du kan godt lave en ny ramme indeni "right" = hovedsiden ( prøv evt. at gøre det - mange gange er det nemmest at se fiduserne og manglerne især, når man prøver sig frem )

glemte liiiige : men vær forberedt på den går totalt og aldeles i ged - før eller siden *G

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 02-03-03 20:03

OK - tak skal du have!, ja - jeg er klar over FP ikke er optimalt, men min HP er også "kun" til vennerne og lidt tidsfordriv, kandu er jo ik' oppe hele tiden...

Godkendelse af svar
Fra : lillemig

Dato : 02-03-03 20:09

Tak for svaret Fnollerpige.
OK - jo du har helt klart forstået hvad jeg mente og jeg kan jo faktisk også bruge "top" idet jeg har rundet et hjørne af og derved fået en linie som faktisk er udmærket til links - osse

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-03-03 21:11

Selv tak - altid glad for at kunne hjælpe ....

Frontpage er såmænd udemærket - jeg bruger det da selv - og indimellem Dreamweaver - men ved godt at mage har en mening mod Frontpage ......

ja se bare hvad Zonker nåede sidst Kandu var nede i laaaang tid, han fik stablet sit eget Forum på benene *GGGG - så det er ikke så lidt man kan nå .......