/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Børnefødselsdag
Fra : takker
Vist : 3557 gange
26 point
Dato : 27-04-08 13:55

Hej

Jeg skal holde børnefødselsdag for en hel stue fra datterens børnehave, hvis alle kommer bliver vi ca 25, men nogen vælger vel fra.

Så mange børn er der bare ikke plads til i min lejlighed så jeg har lejet et bebore lokale. Der er adgang til en meget lille legeplads, som kan bruges ved vejret er godt.

Men hvad skal jeg stille op med alle de børn?

De skal vel have noget at spise og drikke.

Jeg køre på et meget stramt buget, så det skal gøres så billigt som muligt, men ønsker alle børn på stuen skal indvitres (der er mange forældre der kun invtere nogen og der står et barn tilbage og er ked af det)

Jeg har set på hjemmesidder med forskelligt "party" tilbehørt, men synes godt nok at det vil blive meget dyrt, findes der billige hjemmesider.

Jeg er helt i vildrede over den fødselsdag og på onsdag er sidste dag for at sende invitationer ud, hvis man skal være i bare nogen lunde god tid.

Hvilket tidspunkt på dagen ville i vælge og hvorfor?

Puha det blev til mange spørgsmål, og vil gerne på forhånd sige tak til alle der giver deres besyv med.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-04-08 14:06

Hej med dig.
Jeg kan godt forstå du bliver svedt ved tanken om sådan en dag.
Prøv og snak med børnehaven . Da vores datter gik i børnehave lavede vi det altid om dagen. Pædagogerne kom hjem til os med alle ungerne og de var utorligt søde med at hjælpe til
Du skal jo nok bage nogle boller og lave en lagkage.
Køb noget is til senere og find på nogle lege. Lav eks. en skatteleg , det kan de få nogen tid til at gå med. Det er kun fantasien der sætter grænser og det behøver ikke koste en bondegård.
Tillykke med barnet og ha en god dag

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-04-08 14:09

Prøv lige og kig her der er nogle gode tips til lege osv
Citat
www.housewife.dk/boernefoedselsdag.htm - 43k

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-04-08 14:25

Jeg går ud fra, at du vil invitere børnene til fødselsdag på en hverdag, hvor børnehaven har åbent.

Pædagogerne fra stuen, skal så være til stede. De kan så hjælpe dig med "underholdningen" af børnene.

Du kan så vælge, at de skal komme til frokosttid, medbringende madpakker. Du vil så senere servere lagkage og frugt.

Alle børn skal så være tilbage i børnehaven til lukketid eller tidligere.

De fleste børn i en børnehave går ikke så meget op i, hvad der serveres et fremmed sted. De er bare glade for at skulle på "tur"

Pynt "servietter,balloner og evt. en lille slikpose, som du selv laver" Det kan du købe billigt i et supermarked.

God fornøjelse med dagen

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 27-04-08 20:23

Hej

Hvorfor lejer du et lokal. Børn i den alder fylder ikke så meget plads. Hvis vejret er godt, så hold festen i en park.

Jeg kan godt huske at jeg skulle holde fest til mit barn, så tænkte jeg hvordan alle børn kunne være i den små lejlighed, men det gik meget meget godt. Efter maden gik vi ned i lejepladsen og børnene legede hele dagen. Du skal ikke tage det så tungt.

Jeg er enig med ans, at du siger til pædagogerne at børnene skal tage deres madpakke med, så kan du give lavkage og coal. Hvis du gerne vil lave mad, så er det en god ide at lave kødsaus med ris. Alle børn kan lide kødsaus med ris.

Opskriften med en hjemmelavkage er:

Lavkagebund i Netto koster 6 kr. To pakker 12 kr. i alt
To bananer koster 4 kr i Netto
Cream pakke koster 13 kr. i Netto
En litter mælk koster 5 kr. i Netto
Jordbær mamelade 8kr i Netto
Flødskum 14kr
..................................................

2 litter coal eller sodavand. køber du i Netto

Du må have en god fødesldag

venlig hilsen
saline

Kommentar
Fra : sansemotorik

Dato : 27-04-08 20:53

Alternativt er du kan komme til Børnehaven med en kurv fyldt med frugt, flag, rosiner og boller alt efter hvor gamle børnene er. Ikke sukker!!!!

Børnehavebørn oplever hele tiden, og har måske bare brug for at være i trygge kendte rammer. Jeg tog til børnehaven, da min søn var lille til stor fornøjelse for os alle.

Man er ikke en dårlig mor, fordi man ikke inviterer rød stue hjem til det helt store sæt op.

Tværtimod en omsorgsfuld mor, der tager hensyn til at ens barn for lov at være midtpunkt for en stund på rød stue på kærlig og festlig vis. Værd at anbefale.

Dertil får du lov at opleve dit barns rammer og miljø udover hente bringe situationen.

Rigtig god fødselsdag
Marianne

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 27-04-08 22:56

Citat
Jeg køre på et meget stramt buget, så det skal gøres så billigt som muligt

I stedet for den obligatoriske (nogle steder) slikpose, kan du for billige penge lave en ordentlig bunke popcorn og fordele dem i plastickrus eller fryseposer.

Citat
Så mange børn er der bare ikke plads til i min lejlighed

Jeg holder med Saline her. Hold det hjemme. Hvor meget plads er børnene lige vant til i deres grupperum?! = Med datterens legetøj er der heller ikke grund til at arrangere det helt store underholdning. Bare dét at de kommer på tur og leger med noget andet end det de er vant til. Det er nok i den alder.

(Da min søn fyldte 5 i januar bagte jeg pandekager til hele stuen. Det kan IKKE anbefales. Bevares - ungerne åd som var det deres sidste måltid, men åååhhh en tid det tog!!!)

Kommentar
Fra : brinic

Dato : 28-04-08 08:48

Da min søn gik i børnehave, blev hans fødselsdag holdt i børnehaven. Jeg havde heller ikke særligt meget plads.
Jeg kom ved frokosttid. Først spiste de deres medbragte mad. Jeg havde så 1 stor og en lille kagemand med, hvor der var slik på. De var ellevilde. Derefter fik de en lille rund sodavandsis.
De 3 gange jeg har gjort det, fungerede det helt fint.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 03-05-08 11:01

Jeg er enig i at det ville være en rigtigt god ide at lave det på en hverdag og at pædagoerne så kommer med hjem..... Pædagoerne i den børnehave tager bare ikke med hjem. ellers var det da vær at tage en fridag over. Kan da godt som andre engang i mellem gør, de køber mad fra den gyldne måge, men det jeg ønsker og som min datter også gerne vil have er en børnefødselsdagsfest.

Og nej der er ikke plads til hele stuen i min lejlighed.

Kigger lige på det der link.

Kommentar
Fra : takker

Dato : 03-05-08 11:02

Jeg kan ikke få det der link til atr virke

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 26 point
Dato : 03-05-08 14:36

Linket er her

http://www.housewife.dk/boernefoedselsdag.htm

Trist at pædagogerne ikke tager med hjem til en børnefødselsdag, det er en stor hjælp.

Er der ikke en af mødrene, som du snakker meget med, som kan hjælpe dig.

Husk nu, at børn i den alder ikke forlanger det helt vilde. De er glade for at være et nyt sted.

God fødselsdag

Godkendelse af svar
Fra : takker

Dato : 04-05-08 15:17

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : pinklady

Dato : 15-06-08 19:28

Ved godt at jeg ret sikkert er alt for sent ude,men andre kan måske bruge mit råd...
Som enlig mor til 5 børn, kender jeg godt til at ens penge er små, og da alle mine 5 var små var der absolut ikke råd til slikposer. Den pågældende fødselsdag jeg kommer til at tænke på, var i en periode hvor jeg ikke var helt rask, og jeg magtede ikke at få en hel børnehavestuen hjem i mit hjem med efterfølgende oprydning, så jeg aftale med pædagogerne at jeg mødte i børnehave sammen med min datter, og så lavede jeg ellers pølsehorns dej med børnen i hold..når det sidste hold havde lavet dej til hævning, var det første holds dej hævet og de gik igang med at lave pølsehorn. Brugte de party pølser som netoo har, er super fordi de er uden skind. Og mens det første hold rullede, så de andre efter, og til sidst kunne de alle uden hjælp. Det skabte stor succes, og stolthed over at de selv havde lavet dem. De spiste deres madpakke og så fik de ellers lov at gufle pølsehorn ..HELT vildt syntes de selv, de tænkte ikke over at de lige havde spist jo, der blev bare sagt, ja tag endelig når de bad om mere. Til dette fik de saftevand(uden sukker) og der efter popcorn lavet på gammeldags maner i gryde..Også ALT hvad de kunne spise. STOR succes..Var træt bag efter ja..Men undgik at have det i hjemmet, samt alle var glade også min datter..

Kommentar
Fra : Linkmaster

Dato : 22-10-18 21:47

Ellers så kig på dette https://bornefets.dk

Rigtig god aften

Kommentar
Fra : Linkmaster

Dato : 22-10-18 21:47

Sorry - my bad.... https://bornefest.dk