/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Spørgsmål
10  jdjespers.. 200
JPG fra nettet
Fra : HenningMadsen
Vist : 1220 gange
50 point
Dato : 26-04-08 22:11

Er det mugligt fra et Delphi program at gå på nettet og finde et billed som man så f.eks. klikker på
og derved får dette billed lagt i en fil tilhørende Delphi programmet.
Jeg aner ikke om ideen er mugligt, men er den det vel jeg meget gerne have svar på hvordan??
Med venlig hilsen
Henning

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-04-08 07:16

Kender ikke noget program der hedder Delphi, men prøv da at hente et billed med klippe-klister funktionen.

hawaii7

Kommentar
Fra : HenningMadsen

Dato : 27-04-08 10:04

Rettelse
Jeg er ved at lave et program med Delphi.
I dette program kunne jeg tænke mig at anbringe en button(knap) som åbner nettet og finder
man så et brugbart billed skal det ved f.eks. ved tryk på tasten F1 gemmes i en fil hørende til
Delphi programmet .
Håber dette belyste problemet ??
Men kan det overhovedet lade sig gøre ??
Med venlig hilsen
Henning.

Accepteret svar
Fra : jrossing

Modtaget 25 point
Dato : 27-04-08 23:07

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, dog er der flere ting der skal spille sammen før det vil virke. Når man typisk åbner en hjemmeside er der som regel mere end 1 billede på siden, hvilket skal programmet så hente?

Du skriver at billedet skal høre til Delphi programmet, hvad mener du med det? Et billede er jo et billede.

Jeg vil nok åbne selve hjemmesiden i Delphi-programmet ved at bruge TWebBrowser controllen, jeg er ikke helt klar over hvilken version den er med I, men den er i hvertfald med i Delphi 7 Pro.

Der er en demo applikation med i Delphi 7 pro der viser hvordan den kan bruges.

/Janus

Kommentar
Fra : HenningMadsen

Dato : 28-04-08 21:53

Tak for svaret Janus
Jeg har fra Tips & Tricks fundet følgende (dog til at åbne notebog)
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe og det virker ok.
Det jeg laver er et Delphi program som viser Plante navne plasering billeder o.s.v.
Det jeg ønsker er at komme på nettet via Delphi programmet og det er tilsyneladende klaret med
ovenstående. Når så der er et ok billed gemme det i en mappe.
Som jeg bruger det nu højre klikker jeg på billedet og vælger en mappe som hentes i Delphi, nu fik
jeg vist bedre formuleret mig?
Det er lidt bøvet, der må være en bedre måde som altid plasere billedet et fast sted, f.eks i
mappen hvor programmet ligger ?? måske en valgt taste som henter og plaserer billedet.
Med venlig hilsen
Henning

Godkendelse af svar
Fra : HenningMadsen

Dato : 29-04-08 15:58

Tak for svaret jrossing.