/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
ABSTINENSER HJÆLP
Fra : Rikki4
Vist : 2103 gange
100 point
Dato : 24-04-08 15:04

Jeg har fået oxicontin 20 mg og stesolid 5 mg
og jeg har så ondt over det hele så jeg kunne skrige
hvordan trapper jeg ud (min egen læge henviser til smertekliniken og de har ikke plads til mig)
rikki

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 24-04-08 15:10

Hej
Du skal trappes ned, og det SKAL din læge hjælpe dig med. Ellers skift læge.
Torben

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-04-08 15:35

det er jo ikke ligefrem slik du fåpr, så hvis din læge ikke vil hjælpe dig, ville jeg tage på skadestuen og derefter med det samme skifte læge. Men på den anden side, kan det jo ikke hjælpe at tage det smertestillende fra dig, hvis du stadig har smerter.

Du tager ikke mere end lægen har foreskrevet vel??

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 24-04-08 15:50

Nu ved jeg ikke hvor mange piller du tager,men du skal ikke trappe ned for hurtig. Prøv og trap ned med en halv pille i ugen.Tager du for. eks. 6 piller om dagen, så trapper du ned til 51/2 pille om dagen i en uge så om en uge igen så tager du 5 piller i i en uge.Det er mange læger der ikke har forstand på nedtrapping.Derfor prøv og komme i kontakt med et misbrugcenter i den kommune du bor.
alimak

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 24-04-08 16:26

Jeg kender desværre/heldigvis ikke dine medikamenter, men jeg kender mange rygere, som får fjernet abstinenser med akupunktur. Og jeg har brugt (og bruger) akupunktur mod smerter.

Jeg tvivler på, at din situation kan sammenlignes med rygestop - hvilket jeg altså ikke påstår med mit forslag. Men du kunne jo tage det med i dine overvejelser... Det vil i al fald være en hurtig løsning.

Held & lykke - og god bedring!

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 24-04-08 17:49

hej hvis du skal trappe ned med stesolid skal det være over en længere periode ellers risikerer du at få kramper.
men hjælp til de ting skal du have..
god bedring.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 24-04-08 22:14

Hej med dig.
Citat
Jeg har fået oxicontin 20 mg og stesolid 5 mg

Hvormange gange daglig ????
Det er ret væsentligt at vide

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-04-08 22:40

Rikke er nok ikke interesseret i at få gode råd alligevel, siden hun holder sig væk. I øvrigt er der noget som halter......

Hvis man får smertestillende medicin - oxicontin - holder man da ikke op med at tage dette præparat, så længe man har de smerter som var årsagen til at at man oprindelig fik dem. Og slet ikke når man skriger af smerte, selv når man tager dem.

Hvorfor Rikke får stesolid melder historien ikke noget om. Hvorfor ikke? Og der er vel ikke nogen medicinsk grund til at tage stesolid, fordi man har smerter. Hvorfor får Rikke stesolid? Overholder Rikke doseringen?

5 mg stesolid x 1 skulle ikke gøre, så hun ikke kan fungere i det daglige, hvis hun overholder anviste dosis. Der er forøvrigt delekærv i 5 mg stesolid, så der mulighed for at halvere uden lægens indblanding.

Jeg har en lumsk mistanke om, at der er tale om et meget mere komplekst tilfælde, som afgjort kræver sagkyndig hjælp, og at der måske reelt er tale om et blandingsmisbrug.

Godkendelse af svar
Fra : Rikki4

Dato : 27-04-08 11:21

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 11:24

Du var ikke ret motiveret til at komme med flere detaljer om dit misbrug, så du kunne få en optimal hjælp!! Bad luck for dig Rikke

God bedring

Kommentar
Fra : Rikki4

Dato : 27-04-08 11:49

Tak til alle der har svaret her

for lige at sætte alt på plads så lider jeg af CP (Spastiker)
og fra det ene øjeblik til det andet har jeg mistet min førelighed
Jeg har en masse smerter og får en masse medicin som jeg ikke syndes hjælpe mig når jeg har rigtig ondt, jeg har en masse ABSTINENSER derfor søgte jeg hjælp denne vej, min egen læge ved ikke hvad der kan gøres, OUH ved det heller ikke, da de ikke har set sygdommen komme så hurtig før.

Er der nogen der ikke fik svar nok, er de velkommen til at kontakte mig for yderlig svar
mvh Rikki

Nexium   40 mg 1 x 1 dgl
Venoruton    300 mg 1 x 3 dgl
Somadril   350 mg 1 x 3 dgl
Furix   40 mg 1 x 1 dgl
Kaleorid   750 mg 1 x 1 dgl
Rivotril   0,75 mg x 1½ dgl
Baklofen   10 mg 1 x 3 dgl
Laxoberal   2.5 mg 1 x 3 dgl
Gabapentin300 mg 1 x 4 dgl
Pinex comb30+500 mg 1 x 4 dgl
Voltaren   50 mg 1 x 3 dgl
Sirdalud    4 mg 1 x 3 dgl

Som p.n. medicin har pt.:
Qxycontin 10 mg efter behov
Tab. Stesolid 5 mg hver 3 dag
Tab. Alopam 10 mg efter behov
Dette skema passer fra søndag den 16 marts 08
Fra 20 marts får jeg Detrusiyol retard tolterodin
Udskrevet fra OUH imod blære spasmer 2.8 mg 1 tab dgl

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 27-04-08 11:56

Som jeg skrev til dig Rikke, så ser situationen noget anderledes ud efter dine nye oplysninger, og jeg undskylder min noget negative holdning. Men som jeg osse har fortalt dig, føler jeg du selv bære lidt af skylden med dit fravær og manglende oplysninger.

Jeg ønsker dig alt godt, og kan ikke løse dit problem, da det som jeg på et tidspunkt skrev, er et uhyre komplekst tilfælde, og kræver eksperthjælp. INGEN på Kandu kan hjælpe dig

Klumme

Kommentar
Fra : wallemom

Dato : 30-09-09 15:13

Kære Rikke!!

Kontakt benzorådgivningen.............de kan fortælle dig hvor du skal henvende dig og få hjælp!! Fandme "flot" du ikke kan få hjælp når du beder om det....Jeg kan godt forstå det må være svært både at skulle tage hensyn til din sygdom og så den afhængihed det giver....TRO mig...der er hjælp at hente. Du må gerne skrive privat til mig hvis du har lyst

KH...