/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
tysk oversættelse
Fra : Kevin_90
Vist : 469 gange
50 point
Dato : 22-04-08 20:11

er der fejl i oversættelserne til tysk...

1.Hvilket katalog mener De
1.Welcher katalog meinen Sie
2.Hvem har sendt kataloget
2.Wer haben wir der Katalog gesandt zu
3.Hvem har vi sendt kataloget til
3.An wem haben wir der katalog gesandt
4.Det katalog interresserer mig ikke
4.Der Katalog interresiert mich nicht
5.Dette katalog interesserer mig ikke
5.Dieser Katalog interresiert mich nicht
6.Hvem har vi modtaget brevet fra
6.Von wem haben wir den Brief empfingen
7.Direktøren, som står der, er min chef
7.Der Direktor, der da steht, ist mein Chef
8.Brevet som vi modtog igår, ligger på bordet
8.Der Brief, den wir empfang gestern, liegt an dem Tisch
9.Brevet, hvis indhold jeg ikke kender, ligger på bordet
9.Der Brief, welchen inhalt ich nicht kennen, liegt auf dem Tisch
10. Hvor bor det firma, som De har sendt varerne
10.Wo wohnt der Firma, die sie haben die Waren gesandt
11.Har du set den vare, som vi taler om
11. Hast du die ware,.....
12. Hvad hedder den virksomhed, vi besøgte i går
12. Was heisst den Betrieb, wir gestern besuchte

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-04-08 20:15

Er du ved at starte en netbutik op, siden du skal af med en del kataloger

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 22-04-08 20:21

hehe nej :)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-04-08 20:24

Hej Kevin.

Tja - der er lidt småfejl - men det er jo en temmelig lang smøre, så måske skal vi tage dem lidt af gangen.

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 22-04-08 20:28

jo det kunne være dejligt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-04-08 20:29

1. er fin - 2. er helt gal - 3. An wem haben wir den Katalog gesendet ?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-04-08 20:33

4. Dieser Katalog ......osv - 5. Ja - den er fin, men ligner jo 4 til forveksling
- 6. ............den Brief empfangen - 7. brugbar - 8. Der Brief, den wir gestern empfing (eller: den wir gestern empfangen hat ... )

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-04-08 20:39

9. Der Brief, dessen inhalt ich nicht kenne, liegt auf dem Tisch -
10. mener du har sendt varerne til ???
11. Hast du die Ware gesehen, von den wir sprechen ?
12. Wie heisst der Betrieb, den wir gester besucht haben ?

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 60 point
Dato : 22-04-08 20:41

Det var lidt i den retning - prøv at se på det og vend bare tilbage hvis der er yderligere eller noget som skal uddybes.....
hilsen
Bennymanden

Godkendelse af svar
Fra : Kevin_90

Dato : 22-04-08 21:45

Takker....

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-04-08 22:09

Hej Bennymand
Det må da mindst hedde: Der Brief, den wir gestern empfangen haben
Wir er pluralis -= flertal, så ikke hat
Der er flere fejl, men points er jo delt ud - så kan du lære at vente på min kommentar Kevin90
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-04-08 22:25

Ich habe - er, sie, es hat empfangen - wir haben möglicherweise etwas empfangen - sonst müssen wir ja von vorne anfangen ...........
jo jo - den gramatik, den gramatik - du har helt ret Ingelein - så kan han lære det kan han
det er så snart det bliver skriftligt - så fanger bordet .......
mundtligt har jeg nu klaret mig helt godt igennem adskillige år
-----------------------------------------------------
Jeg bukker og takker Kevin - og håber du fik lidt hjælp ud af det.
god aften til alle
hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 22-04-08 22:35

Ha Ha, Bennymanden
Jeg er såmænd født og opvokset i Flensborg, så........... det er ufair konkurrence. Som indfødt er det såmænd heller ikke gramatikken der har hængt bedst ved, men jeg skulle jo dokumentere hvorfor haben og ikke hat.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Kevin_90

Dato : 22-04-08 22:59

jeg har 25 point ekstra jeg kan oprette en ny tråd igen så kan du få dem