/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Befrielsesbudskabet fra BBC
Fra : troldenesdhb
Vist : 1497 gange
300 point
Dato : 22-04-08 16:40

Befrielsesbudskabet fra BBC den 4. maj 1945

mangler jeg som Tekst, IKKE lyd. Jeg kan ikke bruge lyd link, hvor i siger jeg bare selv kan skrive det

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-04-08 16:52
Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-04-08 16:54
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 16:57

I dette øjeblik meddeles det fra Montgommerys hovedkvarter, at de tyske styrker i Nordvesttyskland, Holland og i Danmark - - har overgivet sig! - -

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-04-08 16:58
Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 22-04-08 16:59

Befriet pr. radio
Heldigvis endte det med en fredelig overgivelse i Danmark. Den 4. maj klokken 18.30 underskrev tyskerne kapitulationen i Montgomerys hovedkvarter på Lüneburger Heide. To timer senere fik danskerne besked om overgivelsen gennem det danske nyhedsprogram på BBC. Speakeren Johannes G. Sørensen var midt i oplæsningen af nyhederne, da et andet medlem af den danske redaktion hos BBC kom løbende ind i studiet og ophidset fremstammede: "Montgomery ... kapitulation i Nordvesttyskland, Holland og Danmark ... sig det!". Efter en kort pause tændte Johannes G. Sørensen igen for mikrofonen og sagde de berømte ord: "I dette øjeblik meddeles det, at Montgomery har oplyst, at de tyske tropper i Holland, Nordvesttyskland og Danmark har overgivet sig." Klokken var 20.36. Danmark var atter frit.

herfra http://www.befrielsen1945.dk/temaer/befrielsen/jubel/index.html

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-04-08 17:00

kan stadig ikke se det med dansk tekst. 10 millioner google links er lidt uoverskueligt

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-04-08 17:09

Tak for svaret Nordsted1.

Perfekt svar

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-04-08 17:09

Dansk tekst, det sagde du ikke noget om.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 17:10

V
vIL DU HA DET EN GANG TIL, DET KAN IKKE GØRES KORTERE:
I dette øjeblik meddeles det fra Montgommerys hovedkvarter, at de tyske styrker i Nordvesttyskland, Holland og i Danmark - - har overgivet sig!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 17:15

JA SVARET VAR DA PETFEKT -HHVAD VAR DER GALT MED MIT? DET INNDEHOLDT SELVE BEFRIELSESBUDSKABET?

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-04-08 17:22

Avs, der blev valde vist sur. Vil du have nogle af mine points?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 17:34

Sønder Ja vist blev jeg sur

Jeg har fået hvad jeg fortjente - Spørgeren syntes bare jeg skulle henvise til hvor jeg har det fra . Jo jeg har det fra en bog jeg selv har skrevet - Jeg kan ikke henvise til den uden at afsløre min identitet, Det gør man da ikke på kandu.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-08 17:51

Det er rigtigt Valde LOOL Du skal ikke finde dig i noget Sådan

Men troldenesdhb plejer nu ikke at være ond, så det er nok en lille fejl.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 18:41

nej ond - Nej nej sagen er ordnet

Kommentar
Fra : Klumme