/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
er den god nok
Fra : Clausvell
Vist : 490 gange
33 point
Dato : 22-04-08 14:19

Hej igen

Jeg har imellem tiden snakket med linksys.dk over tlf
og de sagde at de ikke yder suport, på det at jeg vil koble en anden og stærkere antenne på, og turde ikke sige om det kunne lade sig gøre. Og henviste til producenten af den gældende antenne.

Jeg vil nok selv vælge D-link og nærmere denne antenne her
http://www.cbcshop.dk/eBprod11.asp?idWL=0&idMN=&idCS=&idPG=lanwant&idGB=D-Link&idGUID=

Da jeg imellemtiden bliver nødt til at beskytte noget fra en længere afstand.

og har så fundet ud af at man osse kan sætte andre og mindre stærke antenner på
se her
http://64.233.183.104/search?q=cache:3rYWmq1cDCUJ:forums.linksys.com/linksys/board/message%3Fboard.id%3DCameras%26message.id%3D75+wvc200+external+antenna&hl=da&ct=clnk&cd=4&gl=dk

der bliver der sagt"

"Not just any 'ole SMA connector; you will need a Reverse Polarity SMA Male connector on the antenna. A decent 9dbi (hi-gain) antenna can be found at the following link":

http://www.data-alliance.net/servlet/the-78/Antenna-9dbi-OMNI-Wireless/Detail

Så det korte af det lange er vel af man sørger for at matche han med hun eller hun med han stik
(reverse sma) og desuden osse at de matcher hvad angår 802.11b/11g .

Men hvad så med modtageren altså min router der kommer til at stå godt 3 kilometer væk i en lige luftslinje, behøver den osse at blive forstærket ??
den antenne jeg gerne vil have står jo som den kraftigeste de overhovedet har.??

MVH

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-04-08 17:19

Hvis du vil række 3 km skal du nok ikke køre med 802.11b/g da række evnen ikk er så lang som på den nye standard N. Men så skal begge jo være N standard. Hvorfor vil du række den lange distance

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-04-08 17:21

3 km lyder som to husstande hvad der ikke er lovligt.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 33 point
Dato : 22-04-08 21:53

Du kan måske få det til at lykkes! - Men det kræver retningsbestemte antenner, med god egenforstærkning, samt et optisk sigte, uden nogen form for forhindringer. Alligevel må du ikke regne med fuld styrke.
Der er flere der har eksperimenteret med dette, men det kræver godt materiel og stor nøjagtighed, samt en pung der ikke er lavet af mulvarpeskind.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 22-04-08 22:10

jeg stiller ikke et spørgsmål for at få dumme svar LuffeA men for at få et ordentligt et ala det her

"Du kan måske få det til at lykkes! - Men det kræver retningsbestemte antenner, med god egenforstærkning, samt et optisk sigte, uden nogen form for forhindringer. Alligevel må du ikke regne med fuld styrke.
Der er flere der har eksperimenteret med dette, men det kræver godt materiel og stor nøjagtighed, samt en pung der ikke er lavet af mulvarpeskind"

p.s LuffeA: 3 km lyder som to husstande hvad der ikke er lovligt > lyder som et ukyndigt, uvidende og dumt svar hvilket ikke bliver belønnet

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 22-04-08 22:10

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-08 22:47

Luffe har alligevel lidt ret, da det rent faktisk ikke er tilladt at sende over større afstande, i følge radiospredningsloven.
Men hvis du bor uden for tættere bebyggelse, og uden andre netværker i nærheden, så tror jeg ikke der er noget der får ondt i anus over det.
Husk også at den effekt der er i en trådløs router, er ret lav, omkring 50 - 100 miliWatt