/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kan en kat hedde Fugl?
Fra : plimgøj
Vist : 893 gange
50 point
Dato : 21-04-08 21:00

Nogle folk siger, at Fugl er et dumt navn til en kasteret kat.

Det mener jeg ikke, men har brugt mine argumeter op... Kan du give mig et godt argument, som kan lukke munden på kritikerne???

Det skal lige siges at Fugl ikke er så glad for højder, og det var der kritikken startede

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 21-04-08 21:01

der er intet godt argument - det er et dumt navn til en kat

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 21-04-08 21:05

jeg støtter dig.
men ligefrem en argument... hmm...

du bestemer selv hvad den skal hedde, don't care what other peoples says.

det du vile have den den skal hedde...

så skal den hedde "fugl"--------------- og

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:16

Hvis Mette kan hedde Fugl kan din kat det vel også.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-04-08 21:17

Hvad med "Fuglsang" - så har du flere argumenter.
God KAT!

MVH Akle

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-04-08 21:17

Ja det kan den godt, men det må være fordi du har PIP at du kan finde på det

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 21-04-08 21:18

FUGL

Forrygende, Uglet Gnaskende Legekammeret

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-04-08 21:19

Du skal da bare stave det på engelsk = Fool - næsten samme udtale

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-04-08 21:19

Det kan sgu da være ligegyldigt hvad den hedder.. den kommer alligevel ikke når du kalder...

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 21-04-08 21:20

Ja den tilslutter jeg mig - katte er nogle vidunderlige fjolser

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:20

Hov hov en kat forstår faktisk godt sit navn. Vi har en i huset der adlyder

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 21:21

Hmmm... indtil videre står Mette-argumentet og forkortelsen vist lige. Men når mennesker kan hedde Paprika, April og Sten kan jeg ikke se noget forkert i at Fugl også har et ldt spændende navn

Og Fugl kommer ofte, når jeg kalder... Ikke hver gang, det er jo en kat

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:23

Men den kender sit navn kan jeg høre. Men hvorfor spørger du. De er jo dig der bestemmer over din egen kat og andre kan vel ikke have ondt i r.... af det. Elælers skal du da bare være ligeglad med dem.

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 21-04-08 21:24

Forresten synes jeg engang har hørt at snittede hankatte kaldes "fugl" men jeg ved ikke om dette er rigtig - måske er der en anden kandu'er der kan svare på det?
Hvis der er rigtig passer navnet jo perfekt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:27

En "snittet" handyr (et eller andet levende væsen inkl. mennesket) får jo en pibet stemme eller ???

(taler af egen erfaring )

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 21:27

Jeg synes selv, det er et perfekt navn. Men vil bare gerne have et godt argument, som kan lukke munden på den kritiske person.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:28

Vedkomne er vel bare misundelig fordi han/hun ingen kat har og måske ikke noget dyr

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-04-08 21:29

Nå jeg flyver, kaffen er klar

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 21-04-08 21:52

du behøver sgu da ikke argumentere for hvad din kat hedder.. det er da helt og holdent dit valg.. til H...... med hvad andre mener.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-04-08 22:10

Jamen det er da det rene pip!

Ja jeg må indrømme - den med Mette Fugl er nu svær at afvise!

Forresten navne, ja man kan blive overrasket. Jeg sad engang ved en parkeringsåplads, da der kom en dame hun gik frem til skovkanten og kaldte mis - mis, endelig kom den hun kaldte på - - en stor hvid grønlænderspids. Så jeg ved snart ikke hvor grænsen går for navngivning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-04-08 22:12

Fugl ..er jo en hurtig kommando Om den virker ?? Havde engang en hund der hed Kipo netop på grund af lyden senere prøvede jeg at stave det baglæns ...det var ikke meningen fra starten

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 22:14

Hi hi - mangen en kæk bemærkning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-04-08 22:17

Læste engang at Søs Egelinds hund hedder Mis, det var måske hende, du så Valde

Eller da Jes Ingerslev og konen blev skilt, købte de en kat til trøst for børnene, katten skulle hedde Skilsmissen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-04-08 22:33

Fugl er ikke et navn....det er en betegnelse for en gruppe af dyr.......og du burde slet ikke ha' lov at ha' den stakkels kat, når du kan finde på at kalde den sådan

Kommentar
Fra : sjaps

Dato : 21-04-08 22:38

dova du er da pænt grov i mælet!!!

Hvordan vil du så forklare som tidligere nævnt af Fijala: Mette Fugl?????

Citat
Hvis Mette kan hedde Fugl kan din kat det vel også.

Jeg synes sagtens katten kan hedde fugl!

men et godt argument hmmmmmmm der er sværere
Spiser katten orme? eller andet fuglefodder?
For så er det et fællestræk, man evt. kunne bruge...

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 21-04-08 22:40

Ja - Fugl er faktisk ret glad for regnorme. Den havde en med hjem den anden dag

Kommentar
Fra : sjaps

Dato : 21-04-08 22:47

så er der ihvertfald et perfekt argument lige der

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 21-04-08 23:13

Man må vel kalde sin kat, hvad man vil. Inspireret af Pusherfilmene har jeg for længe siden opkaldt en Birma, Equadors Bastian, efter den uhyre dygtigt spillede hovedrolle: Milo..........Det er vist ikke faldet i god jord hos opdrætteren. I øvrigt kom min Burmeser, da hun havde været en tur ude på egen hånd i eftermiddag, da jeg kaldte.............så godt har hun ikke for vane at kunne høre!
Morten

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-04-08 23:21

Du siger bare at din kat hedder Fugl, fordi dens ejer har PIP

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-08 23:47

Sig du at den kom flyvende ud til sin madskål sidste gang du gav den god mad.

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-08 08:52

Fordi det er bedre end fx Ejner eller Mogens. Det er jo lidt fremme at kalde sine kæledyr for menneskenavne.
Min kat, der har et almindeligt kattenavn, bliver nogen gange, som kælenavn, kaldt for "lille prut", men det er fordi det er sjovt, at den bare spinder videre, frem for at blive fornærmet.
Det er , og her kommer ARGUMENTET : Det er ikke navnet, men båden det bliver sagt på, som katten reagere på, derfor kan du kalde præcis hvad du vil, bare du er sød ved den.
Og for kattens skyld er det bedst at have èt bestemt navn, som den kan vende sig til.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 22-04-08 09:25

Tak for alle svarene - jeg hælder på nuværende tidspunkt mest til den med at droppe pop-navne (altså menneske-navnene) og at et navneskift ville være grusomt.

Både Fugl og jeg takker - hav dejligt forår

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 22-04-08 09:26

Tak for svaret mulberry.

Kommentar
Fra : saline2

Dato : 22-04-08 10:18

Hej

Min lille ven,
du har ikke brug for at få en bekræftelse fra de andre. Du kan Aldrig få en bekræftelse fra vores medmennesker. Vi er selve egoistiske og vi ville gerne at alt være på vores måde. Vi er forskellig personer på jorden og vi skal også have forskellige navne, metoder og måde at være på.

Dem, der gør grin eller ikke acceptere dig og din kat som hedder fugl, så er det deres problem. Men problemet ligger mere måske at du gerne vil få acceptere fra folk. Men tro mig, når du selv har accepteret det, så alle folk vil vænne sig til det.

Jeg har været lige som dig og brugte årvis på at få en bekræftelse fra mine familie men i dag er jeg fuldstændig lige gyldigt, fordi jeg har opdaget det med tiden at det er lige meget hvad jeg gør så er det ikke god nok, men når jeg selv sætte grænse og siger til mig selv nu er det nok og mærker mig at jeg ikke vil acceptere det, så bliver det taget med respekt og mine valg bliver accepteret.

Mit bedste råd er:

1-acceptere du selv det navn fugl, så vil folk også acceptere det.
2- Hvis en der spørger dig om det, så sig fugl er den som du synes alle bedste om. prøv find et eller andet der har en betydning for dig.
3-Når folk siger noget så kast bolden tilbage. Lad ikke gå ind på dig, men på en sød og rar måde kast bolden tilbage til den person.

Håber du kan bruge de tre ovenstående forslag. Det er kun dig, der bestemmer.

Knus
saline

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-08 10:46

[CITAT]Du siger bare at din kat hedder Fugl, fordi dens ejer har PIP

Skal Mette så kalde sin kat Pip, fordi dens ejer hedder Fugl?