/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Gul Advasel Trekant (Dhcp)
Fra : Manse9933
Vist : 2262 gange
100 point
Dato : 01-03-03 08:34

Hej Til Jer Alle Sammen
Jeg får den nedenstående advarsel i min system log med jævne mellem rum,men jeg får aligevel tildelt en ny ip:adresse ingen problem der,så er mit spørsmål
så hvordan kommer jeg af med denne irreterende advasel,jeg har søgt højt og lavt på nettet for at få oplysninger om dette emne,men kommer hele tiden op
med ubruglige info's.
Måske er der en af jer der har en god ide om hvordan jeg kommer af med denne
advarsel,som sagt ingen fysiske problemer kun denne advarsel.Jeg kan godt lide
at alt køre perfekt på min pc,men denne advarsel har jeg ikke kunne løse.

Hændelsestype:   Advarsel
Hændelseskilde:   Dhcp
Hændelseskategori:   Ingen
Hændelses-id:   1003
Dato:      01-03-2003
Klokkeslæt:      07:44:47
Bruger:      Ikke tilgængelig
Computer:   ************
Beskrivelse:
Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværket (fra DHCP-serveren) for netværkskortet med netværksadressen ************. Der opstod følgende fejl:
Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat forsøge at få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP).

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 79 00 00 00 y...

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 08:43

Hej
Foresten jeg køre med XP styre system.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 01-03-03 08:48

måske:
start-kontrol panel-system-avanceret
klik på fejlrepport og vælg deaktiver fejlrepport

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 10:25

Hej xou
Ja det er jeg klar over,men der må da være et problem et eller andet sted,
det er det jeg gerne vil løse.
Jeg er ikke klar over om det kan være alvorligt i længden,det kunne jo være at
at hvis at jeg forlænger Semaforens timeout-periode så kunne jeg måske løse
problemet.I øvrigt så er det ikke smart at slå fejlrepporten fra,den har jeg
brugt til at løse op til flerer problemer med,som det er ment at man skal bruge den til.

Manse9933

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 01-03-03 12:06

Problemet er ved den server der køre DHCP.. den er måske overbelastet..
for den kan ikke nå at give dig en ip inden for angivet tid..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-03-03 16:04

Hej buch79
Jeg har kontaktet min internet leverandør flere gange,han fortalte mig at sålænge at jeg fik en ip:adresse så måtte problemet ligge på min pc,også mistede han intaressen for at løse mit lille,som så er mere kompliseret end jeg troede,jeg har været nede i reg-databasen under Dhcp,men kunde ikke finde
en nøgle som handler om time out,jeg giver ikke op,kamp til sidste I+0 taller.

Manse9933

Kommentar
Fra : Ole_

Dato : 03-03-03 09:50

Hej Manse993

Prøv at tjekke denne her:

http://www.eventid.net/display.asp?app=Top10&eventid=1003

I følge dem er det "måske" et fysisk hardware problem

Ole_

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-03 13:07

Hej
Den artikkel fandt jeg også i går aftes,men den fortælle ikke noget om hvordan
jeg løser problemet,isolerer det komponent der forbinder mig med Dhcp serveren????????????????????????????+???????????????.
Den forstår jeg ikke rigtigt.Det skulle så hvære at skifte net værks kort??+??.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-03 14:41

Hej

Jeg lukker spørsmålet,kunne ikke løse mit lille problem,jeg fik at hvide at, af
en helt femte support medarbejder at så længe jeg får en ip:adresse så skulle
der ikke være noget problem,og at det var nok Microsoft's sædvanlige fejl.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-03-03 06:17

Hej
Jeg vidste ikke at man skulle vælge et svar for at lukke et spørsmål,så for at få lidt ud af de 100 point så vil jeg åbne spørsmålet igen,og se om der ikke er en derude der kan fortælle mig om hvad denne oplysning jeg får oplyst i min log handler om (ovenstående).
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-03 09:46

Hej
For at lukke spørsmålet må jeg jo vælge en som skal have The points,så de går
til xou fordi han kom nærmest,jeg deaktiverer ikke min fejl log men ingnorer
bare advaselen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-03 09:48

Hej
XOU jeg aksepterer din kommentar som svar

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 25-03-03 21:26

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : rissir

Dato : 20-05-05 23:56

Jeg har præcis det samme problem som Manse 9933 - og er lige så irriteret. Forøvrigt har jeg andre problemer, som formentlig hænger sammen med dette - se evt. mit spørgsmål i www.supportweb.dk om DHCPNACK m. m. m. Men problemerne har ingen betydning for min adgang til nettet. Alligevel generende. mvh. Poul Henriksen