/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kat med balancebesvær
Fra : bøllebob
Vist : 3363 gange
100 point
Dato : 20-04-08 17:50

Ja, det ser ud som om, min nye kat er handicappet! Hvad kan man gøre ved det? Foreløbig træner jeg ham, med gode resultater. Jeg har kat på 25. år, men har aldrig set det. Han er naturligvis kastreret, øremærket etc. (Som jeg altid har brugt).
Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 20-04-08 18:22

Det lyder som om han er syg. Katte kan vel også få virus på balancenerven.

Du fortæller ingenting om hvor gammel han er og hvorlænge du har haft ham og om han har været sådan altid.........

Men ellers har jeg ingen kommentarer, har ingen anelse.

Rosalill

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-04-08 18:39

Balancebesvær...hvordan udarter det sig.....falder katten, er den svimmel, holder den hovedet skævt, kan den hoppe op på ting uden at falde ned, altså "sigte" rigtigt,

Og hvad mener du med træne...og hvor gammel er katten

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 20-04-08 18:44

Han har været værre efter sigende. Jeg har fået katten for ca. 7 uger siden; han er ca. 1 år. Syg tror jeg ikke, han er, da han nu er begyndt så småt at springe. Jeg har selv haft killinger (Russian Blue) og ville aldrig drømme om, at bortgive en sådan killing; men han er yderst populær hos de to andre (en Hellig Birma + en Burmeser); en dejlig kat, faktisk.
Morten

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 20-04-08 18:48

Katten er omkring 12 måneder. Han bliver bedre og bedre til at sigte rigtigt; er ikke svimmel. Når han løber (ubesværet) kan han godt miste balancen.
Morten

Accepteret svar
Fra : kloemme

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-08 21:13

TIL ØRELÆGEN med den, kan være en tæge i øret.
kunne selvfølhelig være katteAIDS_ MEN
øret er første_ der bør ses på.

Godkendelse af svar
Fra : bøllebob

Dato : 20-04-08 21:16

Tak for svaret kloemme. Jeg ser at komme til min specialdyrlæge på Hjørring Dyrehospital.
Morten

Kommentar
Fra : kloemme

Dato : 20-04-08 21:16

Citat
han er ca. 1 år. Syg tror jeg ikke, han er, da han nu er begyndt så småt at springe

WOWWWWWWWWWWWWWW
min hoppede efter ? 2 MND, men ikke HØJT

Kommentar
Fra : kloemme

Dato : 20-04-08 23:15

vil ikke have PINGER__skriver bare,
hvad JEG KUNNE TÆNKE mig til.

Jeg havde en hamkat, der havde prblemer med HØJDE
det viste sig at være ''øjenkatar'' som ikke LIGE
kunne seés, men jeg bleb anbefalet ? Camillate
kogt og filtreret.

samme kat, havde øremider, MEN DET KUNNE man trods
alt se, denganng kunne der købes midler mod det
i håndkøb__MEN ikke mere
nu skal der en DYR læge til,
Eller´s plejer jeg ar bruge parafinolie
da mider ikke kan trække ''vejret'' når de drukner
MEN det er kun mit tip_ som du IKKE skal rette dig efter
ABGÅENDE ØREMIDER__
Håber du får det under kontrol___synd for dyret
KATTEN ALTSÅ_

Kommentar
Fra : kloemme

Dato : 20-04-08 23:19

Citat
samme kat, havde øremider, MEN DET KUNNE man trods
alt se
Det KUNNE JEG IKKE, da kattens øre
var mere sort END MIDERNE__altså.

Det kan også være SKAB, men det er nok en helt anden SNAK
Men husk på, JAGTEN er gået ind, og går katten ude ?? SÅ.

Kommentar
Fra : bøllebob

Dato : 21-04-08 00:25

Jeg ved naturligvis ikke, hvad han har været før....................da de tidligere ejere var purunge 1. gangs katteejere. Vi skal jo selvfølgelig alle starte et sted fra.........jeg f.eks. startede med at købe:" Politikens Kattebog" for 25 år siden (har den endnu..godt brugt!). Nu har han stor trang til at ville ud, så jeg må vænne ham til at være indekat.................men derom et senere spørgsmål. Jeg vil takke for alle Jeres gode svar..............skulle der komme flere, mener jeg også dem.
Morten

Kommentar
Fra : kloemme

Dato : 21-04-08 01:51

U.P,S