/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
2,4 ghz wvc200 rækkevidde
Fra : Clausvell
Vist : 560 gange
79 point
Dato : 20-04-08 00:14

Hej folkens

Er der nogen der kan give et realistisk bud på hvor langt mon et linksys wvc200 wireless internet kamera har af rækkevidde fra et lukket rum til et andet.

synes ikke at have fundet noget info selv

Og hvad man i givet fald kan købe får at få det til at sende og modtage godt fra a til b.
Jeg vil gætte på at distancen i hver faldt er over de 100 meter.

mvh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-08 01:14

Afhænger stærkt af hvordan vægge og loft er bygget. Det er bedøvende ligegyldigt om rummet er lukket .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 01:41

Der er så mange faktorer som spiller ind, at det vil være umulig at skrive hvor langt den kan række, 100 meter er sandsynlig hvis der ikke er forhindriger, er der en eller flere vægge imellem så er rækkeviden betydelig mindre, kan du sætte ekstra antenne på ? Både på modtager og sender, så kan du godt komme over 100 meter i fri luft, ligegyldig om det er ude eller inde, det der betyder noget er vægge og andre forhindringer

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-08 09:38

Sådan en krydsfinervæg med mineralld giver ingen dæmpning af betydning. Men hvis man har kommet dampspærre med alufolie i slipper der intet igennem.
Murede vægge dæmper noget og gipsplade vægge også. Men de findes med meget variende antal lag og tykkelser. Derfor er det så svært at sige noget generelt.

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 20-04-08 09:58

hej

"kan du sætte ekstra antenne på ? Både på modtager og sender, så kan du godt komme over 100 meter i fri luft, ligegyldig om det er ude eller inde, det der betyder noget er vægge og andre forhindringer"

altså jeg er villig til at ofre nogen penge på projektet, for at være sikker på at det kan lade sig gøre
>hvilken type antenne mon ville være god......... har I nogen bud?

Mht hvad væggene er lavet er, så er det bare muret op

mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-08 17:25

DLink og Hawking bruger SMA antenne, som skrues på eller kabel til antennen.
Camera bør sættes til en repeater evt med ekstra antenne.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 79 point
Dato : 20-04-08 23:38

Der findes mange forskellige antenner der kan tilsluttes, hvis ellers de i forvejen er løst monteret.
En god antenne er nok en bidirektional antenne i hver ende, hvor antennen rettes mod hinanden, så signalet konsentreres i den rigtige retning.
Næst bedst er en rundstrålet antenne med et godt gain på minimum 5-8 dB egenforstærkning.
Antennernes placering kan have stor betydning, i forhold til de forhindringer der måtte være, af forskellig beskaffenhed.

Det bedste vil nok være at få målt dit netværks rækkevidde, som du bl.a. kan gøre med en netværkslogger, hvor du vil kunne se dit eget netværk med de oplysninger der ligger i signalet.

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 21-04-08 19:38

Tak for svaret severino.