/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Ler, gips og plastik
Fra : Palbo
Vist : 5071 gange
20 point
Dato : 19-04-08 17:38

Jeg står og skal til at lave nogle forsøg med at lave nogle elementer i plastik og skal i den forbindelse bruge noget ler og gips til at lave støbeforme af. Men jeg har ingen idé om hvor jeg kan købe den slags. Jeg har kigget i hobbyforretninger og jeg har søgt på nettet, men har ikke kunne finde noget.
Jeg fandt et enkelt indlæg her på kandu.dk, men det var ikke nogen steder i nærheden af mig og de internet butikker der blev henvist til sælger åbenbart ikke ler længere.

Så hvor kan man købe ler og gips? Jeg bor i Søborg, men i fald andre skulle falde over dette spørgsmål må I da gerne sige til hvis I kender steder på Fyn, Lolland, i Jylland etc. også. ;)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-04-08 17:40

Gips har jeg da købt i hobbyforretninger, men det er måske store mængder du mener??

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 19-04-08 18:16

Hej du skal da handle hos Cerama, de har det hele

http://www.nordform.dk/side.asp?id=180

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-04-08 19:33

Ler, der er egnet til dit formål kan du helt sikkert få på teglværkerne; Men jeg tror da ikke de har gips. Det plejer man at få hos Materialisten- Matas, eller i hobbyforretninger.

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 20 point
Dato : 19-04-08 19:44

Panduro hobby har både ler og gips
http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?QRY=bl%C3%A5ler&p=IXS750
http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?QRY=gips&p=IXS750
Men hvis du skal bruge størrer mængder er cerama billigere. Cerama har måske en lokal forhander i din nærhed. Det kan du få oplyst ved at kontakte dem. Ceramas adresse finder du her: www.cerama.dk Ellers prøv at kontakte en lokal keramiker. De vil sikkert fortælle dig hvor du kan skaffe ler og gips.

Mvh. Else

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 19-04-08 22:19

Jeg ved, at der er et teglværk dernede i den ende af landet;- jeg tror, at det er i Egernsund (Håber at det er stavet rigtigt), Dem ville jeg spørge om jeg kunne købe lidt af, og evt snakke brænding, hvis det er store ting du skal lave. Gips kan købes i en farvehandel. ...........og ellers er cerama som nævnt andet sted, et godt bud på ler. Beton, gasbeton og flamingo er også godt at forme i.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-04-08 16:02

En almindelig farvehandel har vel gips??
Og måske ler osse...

M.h.t ler, så kommer det meget an på, hvor meget, du skal bruge. Det gør ligesom en forskel om du skal bruge et enkelt kilo eller 100 eller 1000 kilo..

Hvis det er en mindre portion, så kan du måske købe hos en pottemager eller en keramiker.
Eller du kunne måske tiltuske dig en klat på en skole?

Hvis det er en mellemstor portion kan du købe hos Cerama.
Eller M.O. Knudsen:

http://www.mok-ceram.com/

Ceramas hjemmeside har det ikke så godt...
-M.O.Knudsen og Cerama har osse gips.

Eller du kunne kontakte et teglværk?

Men det betyder alverden, hvad det egentlig er, du har tænkt dig at lave, -og hvordan...

Godkendelse af svar
Fra : Palbo

Dato : 20-04-08 17:09

Tak for svaret ElseR.
Jeg skal foreløbig kun bruge små mængder (<20 kg) så det er helt perfekt til mine formål, plus det ser ud til at de også har formgummi, hvilket også er noget jeg skulle til at lede efter.