/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
KAN IK KOMME PÅ NETTET
Fra : joyzen
Vist : 411 gange
20 point
Dato : 15-04-08 21:41

hey, jeg har et problem med min bærbar - og det er at jeg hverken kan komme hjemme eller på uni på nettet, jeg får (ved det trådløse) meddelelsen "begrænset eller ingen forbindelse", det samme gør jeg hvis jeg har lan-kabel i - for 3 timer siden virkede det fint nok, men nu ik mere- HELP PLEASE!!!...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 30 point
Dato : 15-04-08 21:50

Du har måske ved en fejl kommet til at deaktivere nettet?

Højreklik på ikonet nederst i højre hjørne og aktiver den hvis den er deaktiveret. Ellers gå ind i kontrolpanel, netforbindelser og kik på din forbindelse. Den skal være aktiv.

Godkendelse af svar
Fra : joyzen

Dato : 15-04-08 21:53

Tak for svaret granner01.det har jeg gjort - men uden held - har også fjernet den fra enhedshåndteringer, og genstratet maskinen, også uden held... :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-08 21:55

Hvad kan du se nede ved uret.
Er der rødt kryds ved de to "skærme" - så højreklik på dem og åbn netvæksforbindelser.
Nu har du lidt muligheder

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-08 21:56

eller lav en systemgendannelse tilbage til hvor det virkede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-08 22:01

Og velkommen her på kandu.

Du behøver ikke acceptere et svar lige med det samme det kommer, men vente indtil du har fået et svar du kan bruge. Ikke fordi det var et forkert svar granner01 er kommet med.
Hvis du gør det som du lige har gjort, bliver spørgsmålet lukket en time efter og alle andre en dig og den der har fået sit svar accepteret er de eneste der kan se svarende. Med mindre de vil "betale" for at få det låst op.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-08 22:04

Jeg mener også at du ikke skal acceptere et svar hvis det ikke hjælper dig. Lad spørgsmålet stå et par dage inden du accepterer.

Men tak for pointene

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 15-04-08 22:22

Prøv at vælge
start
kør
skriv > msconfig og vælg kør
under fanebladet start fjerne du alle flueben,
(Herved hindre du alle opstartsprogrammer i at starte også evt virusprogrammer der kan hindre din netadgang)
Lad din maskine genstarte og se om du så kan komme på nettet.
De programmer du mangler kan du gensarte igen under samme sted, efter hånden som du får brug for dem.
vh Ben