/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af biler fra Tyskland.
Fra : JubazKan
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 15-04-08 11:44

Hvis man skal starte en lille forretning med import af biler fra Tyskland, hvilken prisklasse skal man holde sig for at drive en sund forretning? Hvor finder man en forhandler i Tyskland? Afgiften som man kan regne ud på skat.dk er den holdbar?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-04-08 12:37

Hvis man ikke ved mere om det end du tilsyneladende gør, så skal man måske holde sig fra at starte en virksomhed

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 15-04-08 12:45

Man skal jo først lære at kravle inden man kan gå.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-08 12:47

Små, gamle, populære modeller, der er billige at betale afgift på, og hvor dem der har kørt magen til i DK fra de var ny, er udlevede og rustet væk

Forhandler i Tyskland?

For at priserne skal være rentable at arbejde med her i DK, skal det være "skrottede" biler dernede fra, da der er stor forskel på priserne på"gadebiler" og ophugbiler dernede, selv om gadebilerne er billigere end i DK.....men ikke SÅ meget billigere, at man kan tjene noget særligt på det herhjemme, hvis man påtager sig arbejdet med at syne, betale afgift, salgsudgifter m.m..

Afgiften man kan regne sig frem til holder ikke altid, det afhænger især af bilens stand, som allerede nu ved toldsynet bliver vurderet.

Men en grov rettesnor er ca 65 % af hvad en tilsvarende bil koster på DKplader.

Hvis man vil ha' nyere biler fra udlandet, kan man kun gøre det meget billigere ved at hjemtage dem selv, og står for registreringsarbejdet.....bilerne bliver for dyre i forhold til "født på danske plader biler" , hvis de skal gennem en forhandler der også skal tjene på det.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 15-04-08 14:57

Jeg har netop selv tænkt på nyere biler. Jeg har hørt at det er større penge at tjene på dem? Registrings arbejdet er ingen problem.

Kommentar
Fra : JubazKan

Dato : 18-04-08 16:07

Jeg er åbenbart ikke den eneste der ikke ved meget om dette enme??? Halloo hjæælp

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 18-04-08 17:42

Citat
Halloo hjæælp :-D

Jamen den har du fået....af mig

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 14-07-08 16:25

Tak for svaret dova.