/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Ikke samme hastighed ??
Fra : keno
Vist : 619 gange
42 point
Dato : 15-04-08 07:36

Hej
Computer nummer 1 = ca 6244/1052 den køre godt nok
Computer nummer 2 = ca 6195/1024 den køre godt nok.
Computer nummer 3 = ca 6263/ forbereder upload hastighed skriver den på tdc hastigshedstest ?
Jeg har ikke trådløs internet.
Hvis jeg tager computer nummer 3 ud af min router og sætter den direkte i modemet så får jeg en hastighed som viser 6263/1023 så kan den godt ? Hvad er der lige galt ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 08:25

Da ENESTE forskel er routeren er der jo ikke så meget at vælge imellem.....

Kommentar
Fra : keno

Dato : 15-04-08 09:09

Hej

refi jeg forstår ikke lige det du skriver,men det er jo ikke første gang og det bliver nok heller ikke sidste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-08 09:29

Jeg kan jo ikke gøre for du ikke forstår det, men skal da gerne prøve på anden vis....

Da komputeren virker UDEN router men IKKE med router - må fejlen jo ligge i routeren.....

Var det nemmere at forstå...

Kommentar
Fra : keno

Dato : 15-04-08 09:35

Hej igen
Ja nu forstår jeg dig
Jeg tror ikke det er min router,fordi jeg har jo 2 andre computer i denne router og de virker fint
Det er jo bare det at hvergang jeg køre min computer uden om min router og direkte i modemet så virker det godt nok
Det har virket for ca en uge siden alle 3 computer.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-04-08 10:10

Det kan være at den comp. ikke vil køre fuld duplex når det er tilsluttet routeren.

For du har jo prøvet en anden port i routeren
Og et andet netkabel (har du selv lavet kablet)
Og uden at de andre comp er tilsluttet

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-04-08 10:37

Når du ikke skriver hvilket modem/adapter og router/switch du bruger er det ikke helt nemt at give et fuldlødigt svar. Man må gætte på at du har sat dit sammen som folk gør flest.

så kan fejlen være at der fra computer direkte til modem skal bruges et "ombyttet" netkabel.

Men med switch imellem skal bruges et "ligeud" kabel. Nogle swich kan klare sig med begge typer kabel , måske kun i et af stikkene.

Så brug det rigtige kabel, eller det rigtige stik.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 42 point
Dato : 15-04-08 16:23

Prøv at bytte rundt på kablerne mellem de 3 computere, så finder du ud af om du evt. har fejl eller bruger forkert kabel. Og prøv også at bruge forskellige stik i routeren, så finder du ud af om et af stikkene ikke virker.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-04-08 16:32

har du evt. fast ip ??

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 16-04-08 07:23

Tak for svaret granner01.