/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Havedam
Fra : Mondo_Flip
Vist : 1011 gange
20 point
Dato : 14-04-08 18:19

Heej allesammen..
Er der nogen af jer der sidder inde med noget god info ,og gode links om havedam...?

Kommentar
Fra : S.Gine

Dato : 14-04-08 18:26

Hej

jeg lånte bøger om havedam, men du skal vide at det er et kæmpe arbejde, og meget dyrt inden du går i gang , men så er det også en fornøjelse bagefter.
Du må have held og lykke med det.
VH S.Gine

Kommentar
Fra : S.Gine

Dato : 14-04-08 18:35
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-08 19:29

Det behøver ikke være et kæmpe arbejde, med mindre at du vil have et stort vandanlæg, start med en plastik dam, byggemarkeder har dem færdigstøbt op til ca. 500-600 liter, sådan en har jeg, og der blev gravet ud, foret med sand udvendig og fyldt vand i på en eftermiddag, jeg gjorde det alene med skovl og trillebør, køb så en filterpumpe med UV lys, så er du dejlig fri for alger og kan se dine fisk helt nede på bunden, der skal skiftes vand hver forår, ellers passer den sig, altså fiskene skal fodres, dammen passer sig selv

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-08 00:09

O.v.n.
Kan du ikke tage et billede af din havedam, for sådan en lille en ønsker jeg mig. Du kan bare sende det til mig

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-04-08 00:50

De har alle tiders lille bog/hæfte med alt til og om havedamme, i Bauhaus. Det så jeg sidste gang jeg var der for at få ideer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 01:01

Jeg har faktisk et billede, jeg tog det kort tid efter at dammen var gravet ned, men der er planter og fisk, billedet er lidt mørk så vidt jeg husker, taget en aften jeg ville prale og sendte billedet med en mail, ser lige efter om jeg kan finde det, er her flere som vil se med, eller kan jeg sende det til granner01 privat nu er der buldermørkt, så ingen fotos tages i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-04-08 01:50

Her er et eksempel på en færdig bassin, lige til at grave ned: http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=124&a=522