/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Switch?
Fra : MentaFox
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 14-04-08 00:24

Hej.
Jeg går og planlægger at købe et par ældre PC'er til at permaent kører programmet BOINC (google hvis i ikke kender det i forvejen).
Jeg ved ikke så meget om netværk, men da der ikke er noget internet-kabel ind til det rum jeg vil have dem i, har jeg tænkt om det er en mulighed at købe en "switch", hvori jeg med LAN-kabler forbinder mine pc'ere, og så trådløst kan forbinde switchen med min "originale" router, og derved give mine nyindkøbte pc'ere internetforbindelse?

håber ikke det var for indviklet (:

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-08 09:59

Her er der trådløs forbindelse til internettet
Internet................router/wireless accesspoint- - - - - - - - wireless adapter/computer

Internet...........router/wireless accesspoint- - - - - - - wireless adapter....switch...flere computere

Internet...........router/wireless accesspoint- - - - - - - repeater....switch...flere computere

En repeater er en wireless modtager som kan sende videre til en adapter eller via kabel direkte til en comp eller switch.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 14-04-08 10:18

ah okay, jeg har nemlig bestilt en trådløs adapter til en af dem.
Dvs. jeg kan købe en switch, sætte adapteren i den, og på den måde forbinde switch'ens pc'ere med min router?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-08 10:24

Ja det skulle du kunne.
Husk nu at få styr på mac-filtrering og kryptering - så det ikke bliver et åbent ta' selv bord.

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 14-04-08 11:12

Tak for svaret Eyvind.