/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Problemer med slægtsdatabase til nettet!
Fra : Johnm
Vist : 522 gange
200 point
Dato : 27-02-03 22:52

Jeg har gennem de sidste 12 år opbygget en større geografisk orienteret slægtsdatabase med udgangspunkt i den nuværende Solrød Kommune ved Køge Bugt. Den har lige rundet 76.000 personer og har efterhånden spredt sig ud over (især) den sydlige/østlige del af Roskilde Amt, Midsjælland og Stevns. Jeg svarer gerne på spørgsmål til basen og har netop sendt den til Gedcomp, men NU vil jeg altså gerne have den på nettet. Det er bare ikke så nemt!

Basen er opbygget i Brother's Keeper, der ikke umiddelbart kan lave web-sider. Det burde heller ikke være nødvendigt, for jeg skulle jo bare lave en ged-fil og importere den i f.eks. WinFamily, hvis design jeg godt kan lide på grund af den geografiske indgang til materialet. Det har imidlertid vist sig, at hverken BK eller WinFamily overholder gedcom-standarden fuldt ud - og de vil i hvert fald ikke arbejde sammen! De to danske importører kan ikke hjælpe, og i min kvide henvendte jeg mig til Lars Lundin, der må siges at have stor erfaring og viden med gedcom! Basen er nu indsendt til Gedcomp, og jeg har fået en justeret ged-fil retur fra Lars Lundin. Den vil WinFamily desværre heller ikke acceptere!

WinFamilys importør kan stadig ikke hjælpe, og Lars Lundin er rejst til Tyskland. Der er annonceret et ny og forbedre version af WinFamily i løbet af forsommeren, men det har jeg ikke tålmodighed til. Hvad gør en stakkels frustreret slægtsforsker, der gerne vil formidle sit resultat NU?

Venlig hilsen
John Møller

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 27-02-03 23:10

Jeg mener at også Legacy kan frembringe web-sider.
Gedcom filer fra BK6 kan importeres i Legacy, men en så stor fil vil det tage flere timer at importere.
Legacy kan mange ting, men programmet fås mig bekendt kun i engelsk (amerikansk) version.
Du kan formentligt finde Legacy på dette link:

http://www.legacyfamilytree.com/

mvh. /Ejvind

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-02-03 00:49

Hej John
der findes også et program der hedder GED4WEB. prøv at kigge på dis-danmarks hjemmeside, under hjælpeprogrammer, der mener jeg der ligger et link til den.
Brothers Keeper kan såvidt jeg husker, kun lave sider med familier, og det er jo ikke altid særlig interessant.
God arbjedslyst

Lis