/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
brusebund
Fra : pylle12
Vist : 3150 gange
100 point
Dato : 13-04-08 09:07

Jeg skal til at fjerne vores badekar, og skal ha en brusebund lavet.
ER der nogen der kan forklar hvordan man fastgør den jeg har trægulv der hvor den skal monteres

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-04-08 09:17

Vores første brusebund , en med meget høje kanter, så ungerne kunne bruge den som lille badekar,

stod bare løst på gulvet

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-04-08 09:51

De står normalt løst, men måske var det en idé med vinylgulv under eller fliser da det jo nemt stænker ved siden af.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-08 12:02

læs bygningsrelementer vedrørende vådrumsinstallationer.

http://www.ebst.dk/br08.dk/BR07/0/54/0

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 13-04-08 16:14

Hej pylle12.
Nu fremgår det jo ikke helt af dit spørgsmål hvad det præcis er du vil lave.
Hvis det er noget i stil med det her:
http://www.net2bad.dk/shop/default.asp?SetLng=1&page=productinfo.asp?id=717
så kommer det an på 2 ting, dels hvordan dit badeværelse er i forvejen og hvor gammelt det er og så dels hvor stor en ændring det er du laver i badeværelset og hvad det er du ønsker som færdigt resultat.
Hvis du bare vil stille en brusekabine med tilhørende bund op eller bare en løs bund, så kan du sådan set stille den i dit køkken eller stue uden at skulle tage hensyn til vårrumsreglerne, men jeg kan forstå du skal fjerne et gammelt badekar først og så bliver det straks en anden sag.
Som regel er der ikke "rigtigt" gulv inde under de badekar man før i tiden satte op, så du skal først have det bragt i orden og når du skal lave en fast installation af både afløb og vand til bruser, så skal der jo en VVSér ind over og du skal også have lavet vådrumsmembran o.s.v. hvis det bliver en større omlavning af dit badeværelse - så pylle12 der er mange ting der spiller ind.
Men som Nordsted også skriver er det mange gange slet ikke nødvendigt at gøre den bund fast i gulvet, og hvis det er en lignende den på billedet med løse sider, så kan den skrues fast inde under inden du sætter siderne på.
god søndag (det der er tilbage)
Bennymanden